نظر قرائتی درباره ازدواج موقت در دانشگاه‌ ها

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ازدواج موقت معنی‌اش این نیست که دختران دانشجو در دانشگاه صیغه شوند، گفت: دانشجویان پسری که امکان ازدواج ندارند می‌توانند با زنان بیوه جوانی که آمادگی دارند ازدواج کنند تا پس از اینکه تحصیلاتشان به پایان رسید بروند و ازدواج کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام‌ نور استان تهران با بیان اینکه چند سال گذشته توسط دادستان تهران عنوان شد که ۵۰۰ هزار زن جوان بیوه در کشور وجود دارد، گفت: شاید تعداد این زن‌ها به یک میلیون نفر رسیده باشد که این زن‌ها چه راهکاری برای اینکه به گناه نیافتند، باید انجام دهند. آیا باید همه این افراد خودشان را حفظ کنند؟ یا اینکه باید گناه کنند و یا اینکه راهکارش این است که بسوزند و بسازند؟

به گفته وی در این خصوص ازدواج موقت تنها راه است و جز ازدواج موقت، راه‌حلی نیست.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این نکته که ازدواج آسان است اما ما آداب و رسومی درست کرده‌ایم که آن را سخت می‌کند، گفت: به عنوان نمونه چه کسی گفته است که سربازی مانع ازدواج است و یا اینکه فرد باید بعد از گرفتن لیسانس ازدواج کند و یا اینکه چه کسی گفته است که اول باید دختر اول ازدواج کند و پس از آن دختر دوم.

 قرائتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هیچ خانمی نباید با لباس مشکی بر سر کلاس درس حاضر نشود، گفت: لباس مشکی برای خیابان است و برای کلاس باید با رنگ‌‌های روشن چون رنگ کرم، سبز کم رنگ و … حضور یابند، چرا که رنگها در روح اثر دارد.

وی در ادامه بهترین راه ارتباط با خدا و معنوی شدن را نماز عنوان کرد و در خصوص اینکه چگونه می‌توان جوان‌ها را به نماز دعوت کرد، گفت: نعمت‌های خدا را برای جوان‌ها بشمارید تا‌ آنها شرمنده خدا شوند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مسعود:

    سلام؛
    این صحبت آقای قرائتی با وضعیت فعلی قابل قبول نیست.
    چون که این قدر جوانان ما ظرفیت ندارند که با آزاد شدن ازدواج موقت،بگوییم بله مشکل رفع شد!
    قبل از بحث از اینها باید زمینه ای برای پذیرش جامعه و در راس آنها خانواده ایجاد کرد و وقتی توانستیم بر روی این مقوله کنترل داشته باشیم(مسئولین،خانواده ها،خود فرد)آنگاه بخواهیم ازدواج موقت را رواج دهیم.
    در صحبت هایی که ایشان داشتند فقط صحبت،جلوگیری از گناه است در حالی که باید زمینه ای فراهم شود که جامعه این امر را برتابد و جوانان ما به طور مستمر دنبال این قضیه نباشند.(نباید فکر وذهن جوان دائما به این مقوله باشد و به گونه ای شغلش شود.)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.