نظر مثبتی شرکت‌ها نسبت به SaaS

۲۰م آذر ،

فاوانیوز: موسسه تحقیقاتی معتبر گارتنر در بررسی‌های اخیر خود، از اشتیاق شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در نقاط گوناگون جهان برای استفاده از خدمات پردازش ابری و به ویژه SaaS خبر داده است.

به گزارش فاوانیوز به نقل از شماران سیستم از تایمز آو ایندیا، گارتنر برای بررسی روند استفاده از SaaS به جای نرم‌افزارهای سنتی و مجوزدار، و نیز تحلیل نحوه تامین بودجه این کار، از ۵۵۶ سازمان در ۱۰ کشور مختلف جهان در چهار منطقه جغرافیایی شامل اروپا، شمال و جنوب آمریکا و منطقه آسیا – اقیانوسیه نظرسنجی به عمل آورده است.

در این بررسی که در ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۱۲ صورت گرفته، مشخص شد که شرکت‌ها به استفاده از این گونه نرم‌افزارهای ابری علاقه و تمایل فراوانی دارند.

حداقل در سه سال اخیر ۷۱ درصد سازمان‌ها، سرویس های SaaS را به کار گرفته‌اند.

احتمالاً این اشتیاق در فصول آتی نیز ادامه خواهد داشت.

۲۷ درصد پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی گفته‌اند که کمتر از یک سال است که به استفاده از SaaS روی آورده‌اند.

از جمله مزایای متعدد SaaS می‌توان به دسترسی به اطلاعات سازمانی از هر کجای دنیا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد.

بر اساس یافته‌های این بررسی، تازهترین کاربران SaaS در برزیل استقرار دارند.

SaaS یا «نرم افزار به عنوان یک سرویس» به نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که کاربران می‌توانند بدون خرید مستقل، با استفاده از سیستم پردازش ابری از آنها به صورت اشتراکی استفاده کنند.

این در حالی است که پیشتر یک مرکز پژوهشی دیگر به نام فورستر، با اشاره به این که در مورد رایانش ابری و به ویژه SaaS بیش از حد اغراق شده است، گفت این پلتفرم‌ها با نگرانی‌های امنیتی و مشکلات ادغام روبروست و این عوامل، استفاده از سرویس‌های مزبور را با چالش و ابهام مواجه می‌سازد.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.