نظر ولایتی دربارهٔ سرنوشت مذاکرات؛ مذاکره‌کنندگان ما تلاش‌شان را کردند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من معتقد نیستم که مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده است و تا زمانی که طرف‌ها مانند ایران حسن‌نیت خود را نشان بدهند، امید برای آینده مثبت در مذاکرات وجود دارد.

ایسنا نوشت: علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی در رابطه با پایان مذاکرات هسته‌ای و اعلام نکردن نتیجه قطعی از این مذاکرات خاطرنشان کرد: بالاخره این مذاکرات، مذاکرات آسانی نبوده و تا جایی که اطلاع داریم، مذاکره‌کنندگان ما تمام تلاش خود را صرف کرده‌اند.

او ادامه داد: این مذاکرات پایان نیافته است و مجددا در خردادماه ادامه خواهد یافت و ما امیدواریم که این مذاکرات به نتایج مثبتی برسد و جمهوری اسلامی ایران نیز حقوق حقه هسته‌ای خود را به دست آورد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری از استمرار مذاکرات هسته‌ای گفت: از طریق این گفت‌وگوها و استمرار آن در صورتی که دو طرف با همان حسن‌نیتی که ایران نشان داده راه را ادامه بدهند، در آینده می‌توانیم به یافتن راه‌حل‌هایی مثبت امید داشته باشیم.

ولایتی با تاکید بر این که مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ به بن‌بست نرسیده است، خاطرنشان کرد: من معتقد نیستم که مذاکرات به بن‌بست رسیده باشد. ایران همواره طرفدار گفت‌وگو و استمرار مذاکرات است.

در ادامه ولایتی در پاسخ به سوالی در رابطه با ضرورت پایان یافتن مذاکرات ایران و ۱+۵ تا ۳۰ تیرماه گفت: زمان مذاکرات باید مورد توافق دو طرف باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز در احقاق حقوق خود و به دست آوردن آن چه حقوق حقه خود می‌داند مصر بوده و از کسی اجازه نمی‌گیرد اما از ابتدای مطرح شدن موضوع هسته‌ای هیچ‌گاه از مذاکرات روی‌گردان نبوده و همواره از استمرار مذاکرات حمایت کرده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مذاکره‌کنندگان ما هم تا زمانی که در چارچوب ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند، مورد حمایت جمهوری اسلامی می باشند، البته آن‌ها تا به امروز نیز هر آن چه انجام داده‌اند، خلاف این چارچوب‌های ترسیم شده نبوده است.

ولایتی با اشاره به دیدارش با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه گفت: در این دیدار دو طرف به این نتیجه رسیدند که ایران و فرانسه هر دو بر حل مسالمت‌آمیز بحران منطقه‌یی و پرهیز از تنش و ایجاد جنگ‌های ناخواسته توافق دارند.

به گزارش ایسنا، فرانسوا ژیرو، مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه نیز که در جمع خبرنگاران حضور داشت در رابطه با دیدارش با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: من در چارچوب روابط دو جانبه‌یی که میان ایران و فرانسه برقرار است به دیدار دکتر ولایتی آمدم و با او در رابطه با مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌یی مانند وضعیت عراق، لبنان و سوریه گفت‌وگو داشتیم.

وی ادامه داد: دیدارهای ما در ایران از صبح امروز آغاز شده و قرار است پس از این در وزارت خارجه ادامه یابد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.