نظر پلیس در مورد کروات/ داشتن بادیگارد شخصی ممنوع

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاری مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان های ویژه پاسداران نیروی انتظامی برگزار شد. در این مراسم سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی با برشمردن صفات یگان ویژه گفت: این نیرو مردمی، ولایتمدار و حزب اللهی است و برای سرکوب طراحی نشده است. البته اغتشاشاتی در پی فتنه دشمنان در کشور رخ داد که این نیرو توانست از آن سربلند بیرون بیاید. به گفته وی یگان ویژه ویترین اقدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ممنوعیتی برای استفاده از کراوات نداریم

در پی سخنان سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مورد ممنوعیت استفاده از کروات توسط شرکتها و به ویژه کارکنان و پرسنل بیمارستان ها که با واکنشهایی همراه شد سردار کارگر معاون اجتماعی پلیس با رد این موضوع که استفاده از کروات ممنوع است، گفت: ما با استفاده از کروات مشکلی نداریم اما برخی افراد به زور کارکنان خود را مجبور می کنند از کروات استفاده کرده و حتی رنگ لباس و کروات را مشخص می کنند. ما با این موضوع مشکل داریم.

به گفته وی، پلیس کاری با لباس پوشیدن افراد یا نوع آن ندارد اما باید حداقل ها رعایت شود. پلیس با لباس افراد کاری ندارد و با مانکن ها و افراد ناهنجار برخورد می کند.

 کارگر البته در مورد دستگیری ها گفت: ۹۰ درصد افراد پس از ارشاد و تغییر لباس آزاد می شوند و از ۱۰ درصد دستگیر شدگان نیز پنج درصد به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سرقت پراید در ۱۳ ثانیه

در این هفته رئیس پلیس تهران از سرقت پراید در ۱۳ ثانیه خبر داد. به گفته سردار ساجدی نیا دزدان می توانند در ۱۳ ثانیه پراید را سرقت کنند. ۶۰ درصد ماشین های سرقتی را پراید تشکیل می دهد که باید امنیت خودروها را افزایش دهند.
البته ساجدی نیا که به مردم تهران گزارش عملکرد نیروی تحت مدیریتش را اعلام می کرد، نکته های مهم دیگری را نیز به شرح زیر گفت.

وقوع قتل ۵۵ درصد کاهش یافته است.

۹۹درصد گروگانگیری های سه سال اخیر کشف شده است.

کمبود کمپ مشکل جمع اوری معتادان خیابانی است.

ابهت اراذل و اوباش را شکستیم.

اجرای طرح تامین امنیت پارکها و تفرجگاهها

این هفته رئیس پلیس پیشگیری تهران از اجرای طرح های امنیت تفرجگاه ها خبر داد. سرهنگ خانچرلی در تشریح این طرح پلیس گفت: ماموران و مسئولان کلانتری ها در پارک ها و تفرجگاه های بزرگ تهران مستقر می شوند و با ناهنجاری ها برخورد می کنند. وظیفه و اولیت مهم ما تامین امنیت تفرجگاهها به ویژه پارک های جنگلی و بوستان های بزرگ است. تنها در روز اول اجرای طرح ۳۳  اراذل و مزاحم از سطح پارک ها جمع آوری شدند.

اجرای طرح سالم سازی دریا

البته در این هفته فرمانده دریابانی مازندران از اجرای  طرح های سالم سازی دریا خبر داد و گفت: در این طرح زدن چادر در برخی اماکن ساحلی ممنوع است و خانواده ها و افراد مجرد نمی توانند از چادر استفاده کنند. البته با بدحجابی و آلودگی صوتی به شدت برخورد می کنیم و نمی گذاریم شمال حیاط خلوت برخی افراد شود.

داشتن بادیگارد شخصی ممنوع

سرهنگ ناصر سیفیان رئیس مرکز انتظام پلیس پیشگیری در مصاحبه اختصاصی با مهر اعلام کرد که داشتن بادیگارد شخصی ممنوع و جرم است. این مقام پلیسی در مورد علت ممنوعیت گفت: در قانون داشتن بادیگارد یا محافظ شخصی برای افراد عام جرم است و به جز مسئولان بالای مملکتی فردی حق استخدام بادیگارد را ندارد. به گفته وی البته برخی شرکت ها اقدام به واگذاری بادیگارد می کنندکه این امر غیر قانونی است و مردم نباید فریب تبلیغات آنها را بخورند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.