نظر ۳۳ کارشناس از قیمت طلا در این هفته

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی حاکی از آن است که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده مسیر صعودی خود را ادامه خواهد داد.

خبراقتصادی:به گزارش فوربس، در نظرسنجی اخیر کیتکو نیوز از ۳۳ کارشناس ارشد اقتصادی ۲۳ نفر شرکت کرده اند. از این تعداد نیز ۱۹ نفر پیش بینی کردند قیمت طلا طی هفته جاری با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۲ کارشناس اقتصادی نیز در این نظرسنجی به کاهش قیمت طلا در روزهای آینده رای دادند و ۲ کارشناس نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته پیش رو تغییر چندانی نخواهد کرد.

در نظرسنجی هفته قبل نیز کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند و قیمت طلا در هفته ای که پشت سر گذاشته شد با رشد ۰٫۴ درصدی روبرو شده است.

قیمت جهانی طلا پس از افت ۲۸ درصدی در سال ۲۰۲۴ میلادی از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ درصد رشد داشته تا بهترین عملکرد قیمت طلا از سال ۱۹۸۳ میلادی ثبت شود.

برخی کارشناسان اقتصادی افزایش تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا را عامل اصلی افزایش احتمالی قیمت ها در هفته آینده ارزیابی کرده اند. بعضی نیز معتقدند عوامل ساختاری بازار مثل کاهش عرضه و تولید طلا سبب ادامه روند صعودی قیمت خواهد شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.