نظر ۷ مرجع درباره مقدار زکات فطره

 نظر مراجع تقلید درباره میزان فطریه و کفاره به این شرح است:

دفتر  آیت‌الله سید علی حسینی سیستانی اعلام کرد که میزان زکات فطریه برای هر نفر سه کیلوگرم گندم است که مبلغ ریالی آن برابر است با حداقل ۲۵۰۰ تومان و میزان کفاره (یک مد طعام) ۷۵۰ گرم نان، آرد یا ماکارونی است که معادل ریالی آن ۱۰ هزار ریال برابر با یک هزار تومان است.
دفترآیت‌الله‌ حسین وحید خراسانی اعلام کرد، میزان زکات فطریه ۲۵۰۰ تومان و میزان کفاره(یک مد طعام) ۷۵۰ گرم گندم است که معادل ریالی آن برابر است با ۱۰ هزار ریال برابر با یک هزار تومان.
دفتر آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی،زکات فطره را سه کیلیو گرم گندم یا سه کیلوگرم برنج متناسب با قوت غالب افراد و معادل ۲۱۰۰ تومان برای قوت غالب گندم ذکر کرد.
دفتر آیت‌الله نوری همدانی نیز میزان فطریه را ۲۵۰۰ تومان و میزان کفاره (یک مد طعام) را ۷۰۰ تومان اعلام کرد.
دفترآیت‌الله ناصرمکارم شیرازی اعلام کرد، اگر قوت غالب مومنین و روزه داران گندم باشد، باید به ازای هر نفر مبلغ ۲۵۰۰ تومان به عنوان زکات فطره پرداخت کنند.
دفتر آیت الله سبحانی اعلام کرد که زکات فطره برای هر نفر با قوت غالب گندم، ۲۵۰۰ تومان و کفاره در موارد عمدی ۴۲۰۰ تومان و در موارد غیرعمدی ۷۰۰ تومان است.
دفترآیت الله شبیری زنجانی اعلام کرد که زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم معادل ۲۸۰۰ تومان و کفاره عذری معادل ۷۰۰ تومان است.
/۶۲۳۰۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.