نعل وارونه دیپلمات های غربی

محافل غربی جنجال کننده علیه تاسیسات پارچین در حال زمینه سازی برای عقب نشینی بی سروصدا از ادعای قبلی خود هستند.

کیهان نوشت:

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از دیپلمات های فاقد نام مدعی شد ایران منطقه نظامی مشکوک به انجام تحقیقات نظامی هسته ای را چنان پاکسازی کرده که ممکن است آژانس اعلام کند بازرسی از تاسیسات پارچین دیگر فایده ای ندارد.


محافل آمریکایی طی یک سال گذشته مدعی بودند ایران در تاسیسات پارچین آزمایشات اتمی انجام داده و این مرکز باید بازرسی شود. اما همین محافل اکنون می گویند ایران پوشش صورتی روی بخش هایی از محوطه کشیده و آنجا را دور از رصد ماهواره ها پاکسازی کرده است، بنابراین حذف بازرسی از این مراکز از دستور کار آژانس دور از انتظار نیست.


خاطرنشان می شود تاسیسات نظامی پارچین طبق معاهده ان پی تی و ضوابط آژانس بین المللی انرژی اتمی خارج از فهرست مراکزی است که بازرسان حق بازرسی از آن را دارند و جمهوری اسلامی ایران به دلیل ارائه اطلاعات برخی بازرسی ها و جمع آوری های اطلاعاتی سابق به سرویس های جاسوسی کشورهای متخاصم – که در ترور دانشمندان و متخصصان هسته ای کشورمان نمود پیدا کرد- حق خود می داند که فراتر از تعهدات قانونی اجازه بازرسی ندهد.


اما نکته قابل توجه در ادعای خبرگزاری و دیپلمات های غربی آن است که آزمایشات اتمی باعث آلودگی های رادیو اکتیو می شود و این آلودگی ها قابل پاکسازی و شست وشو نیست. لذا ادعای اخیر این محافل در واقع اعتراف به دروغ بودن ادعای قبلی است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.