نعمت بخش خبر داد: نماینده اسکانیای سوئد فراخوانده شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

نعمت بخش خبر داد: نماینده اسکانیای سوئد فراخوانده شد

نعمت بخش خبر داد:
نماینده اسکانیای سوئد فراخوانده شد

ممتازنیوز: رئیس انجمن خودروسازان در خصوص حادثه برخورد دو اتوبوس در اتوبان قم با بیان اینکه نماینده اسکانیای سوئد به ایران فراخوانده شده است، گفت: باید بررسی‌های کارشناسی صورت بگیرد و فعلاً نمی‌توان مقصر را تشخیص داد.

به گزارش ممتازنیوز، احمد نعمت‌بخش درخصوص حادثه برخورد دو اتوبوس در اتوبان قم اظهارداشت: اصولاً وقتی اتفاقی می‌افتد و سوانحی از این دست رخ می‌دهد، به صورت مستقیم اعلام نمی‌کنند مقصر چه کسی است، بلکه بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در نهایت با جمع‌بندی اعلام نظر نهایی صورت می‌گیرد، اما متاسفانه در این حادثه و بدون بررسی کارشناسی ۵۰ درصد تولید کننده را مقصر می‌دانند که این کار صحیح نیست.
وی افزود: در ادامه بررسی‌های دلیل اصلی سانحه دو اتوبوس اسکانیا، لاستیک خودرو را برای بررسی کارشناسی به موسسه استاندارد داده‌اند.
رئیس انجمن خودروسازان گفت: از اسکانیای سوئد خواسته شده است تا نماینده خودش را بفرستد و در این خصوص بررسی‌های لازم صورت گیرد.
وی افزود: جلساتی با حضور ۳ وزیر راه و شهرسازی، صنعت،معدن و تجارت و وزیر کشور در حال برگزاری است، همچنین در وزارت صنعت نیز زیرکمیته‌ای تشکیل شده است که گزارشات بررسی سانحه به آقای نعمت‌زاده اعلام می‌شود.
نعمت‌بخش به فارس گفت: شرکت بازرسی مستقلی انتخاب شده است تا بررسی لازم را در این خصوص انجام دهد.
وی افزود: در بررسی دلایل سانحه می‌توان به عواملی مثل خواب‌آلودگی راننده، ترکیدگی تایر، عوامل جاده‌ای و سایر عوامل خطای انسانی اشاره کرد.
رئیس انجمن خودروسازان گفت: براساس گزارش ناجا و در کمیته ناوگان که گزارش آن برای سال ۸۶منتشر شده بود نقس نقص فنی در تصادفات ناوگان جاده‌ای ۱٫۳ درصد بوده است البته ما از پلیس خواسته‌ایم تا عمر خودرو را هم لحاظ کنند چون ممکن است حتی این آمار کم هم مربوط به خودروهای فرسوده باشد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.