نفت از مرز ۱۱۰ دلار گذشت

جام جم آنلاین: به دنبال ادامه اثرات تحریم نفت ایران و نگرانی از کاهش تولید نفت دریای شمال قیمت جهانی نفت امروز از مرز ۱۱۰ دلار در هر بشکه عبور کرد.

به گزارش  پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی نفت از زمان اجرای تحریم ها علیه ایران در اوایل ماه گذشته میلادی بیش از ۲۱ دلار افزایش داشته است.

امیدواری کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اقدامات بانک مرکزی اروپا طی روزهای آینده برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی اروپا هفته گذشته آمادگی خود را برای آغاز برنامه خریداری اوراق قرضه کشورهای بحران زده منطقه یورو از جمله اسپانیا اعلام کرد.

بر این اساس در روز سه شنبه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه سپتامبر به ۱۱۰٫۱۸ دلار رسید که بالاترین قیمت ثبت شده برای این نفت طی دو ماه گذشته است. قیمت نفت در این روز نسبت به روز گذشته ۴۸ سنت در هر بشکه افزایش داشته است. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز ۹۲٫۲۴ دلار معامله شد.

 ادامه در گیری های داخلی در سوریه و تنشهای موجود در روابط ایران و غرب بر سر مساله هسته ای مهم ترین دلایل افزایش قیمت نفت طی هفته های اخیر است.

کارشناسان اقتصادی همچنین امیدوارند چین و آمریکا نیز سیاستهای انبساطی جدیدی را برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی اتخاذ کنند. احتمال وقوع توفان در خلیج مکزیک از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت اعلام شده است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.