نفت ایران در اروپا ۱۰۵ دلار شد/ افزایش ۵ دلاری در ۳ روز

به گزارش خبرنگار مهر، وقوع طوفان‌های فصلی” ارنستو” در منطقه خلیج مکزیک و احتمال مسدود شدن چندین حلقه چاه تولید نفت خام، منجر به گران شدن بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی شده است.

با این وجود، ادامه تحولات ژئوپوایتیکی در منطقه خاورمیانه، بهبود شاخص مدیریت صنعتی آمریکا و نگرانی از تشدید تحریم های نفتی علیه ایران هم در افزایش بهای قیمت نفت خام تاثیر گذار بوده است.

 

در معاملات روز جاری قیمت نفت خام برنت دریای شمال با افزایشی پنج سنتی به ۱۰۹ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسیده است پیش بینی می شود در بازار نیویورک هم قیمت نفت “دبلیو.تی.آی” افزایش یابد.

 

مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت قیمت فروش نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران، اعلام کرد: سوم اوت سالجاری میلادی بهای نفت خام سبک صادراتی ایران در بازارهای آسیایی ۱۰۴ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه معامله شده است.
 
همچنین نفت خام سبک ایران سوم اوت ۲۰۱۲ میلادی برای عرضه در بازارهای شمالغرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی به ترتیب به ۱۰۵ دلار و ۴۳ سنت، ۱۰۲ دلار و ۱۱ سنت و ۱۰۴ دلار و ۵۶ سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.
 
در همین حال، بهای نفت خام سنگین ایران هم در یک هفته گذشته با افزایش چند دلاری در بازارهای چهار گوشه جهان معامله شده است به طوری‌که نفت خام سنگین ایران با بهای ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت به مشتریان آسیایی فروخته شده است.
 
قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به ۱۰۳ دلار و ۹۵ سنت، ۱۰۰ دلار و ۸۶ سنت و ۱۰۳ دلار و ۶ سنت معامله شده است.
 
بررسی میزان افزایش قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران نشان می دهد که در ۲ روز گذشته بهای هر بشکه نفت خام صادراتی ایران بشکه‌ای نزدیک به ۵ دلار گران تر شده است.

 

از سوی دیگر بهای هر بشکه نفت خام سبک ایران در منطقه فوب سیدی کریر به ۱۰۴ دلار و ۶۶ سنت و هر بشکه نفت خام سنگین به ۱۰۳ دلار و ۴۱ سنت افزایش یافته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.