نفت ایران ۱۱۱ دلاری شد

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد قیمت نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر ۲۰۱۲(شهریور ۹۱) با افزایش ۱٫۶۳ دلاری نسبت به ماه قبل از آن به مرز ۱۱۱ دلار در هر بشکه رسیده است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت سبد نفتی این سازمان درماه سپتامبر ۲۰۱۲ برابر با شهریور ۹۱ با ۱٫۱۵ دلار افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۱۰٫۶۷ دلار در هر بشکه رسید.

به نوشته این گزارش، هر بشکه نفت اوپک در ماه اوت در برابر ۱۰۹٫۵۲دلار معامله شده است و تمامی نفت‌های این سازمان در ماه سپتامبر با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. بیشترین افزایش ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت مربوط به نفت اورینت اکوادور با ۲٫۶۹ دلار بوده است.

در همین ماه متوسط قیمت نفت سنگین ایران ۱۱۰٫۹۹ دلار گزارش شده که نسبت به ماه اوت ۱٫۶۳ دلار افزایش را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران طی ۹ ماه نخست ۲۰۱۲ برابر با ۱۰۹٫۶۹ دلار اعلام شده که حدود ۴ دلار از مدت مشابه سال قبل بیشتر است. متوسط قیمت نفت ایران در ۹ ماه نخست ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۰۵٫۸۲ دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه سپتامبر به ازای هر بشکه به این شرح است : نفت سبک عربستان ۱۱۱٫۳۲دلار ، نفت سبک عراق ۱۰۹٫۳۹ دلار، نفت بونی‌لایت نیجریه ۱۱۴٫۰۶ دلار، ‌سیدر لیبی ۱۱۲٫۱۶ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۱۳٫۱۴ دلار، نفت سنگین ایران ۱۱۰٫۹۹ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۱۰٫۰۲ دلار، نفت مارین قطر ۱۱۱٫۱۷ دلار، نفت مری ونزوئلا ۱۰۱٫۸۴ دلار، نفت موربان امارات ۱۱۳٫۵۷ دلار، نفت اورینت رکوادور ۱۰۲٫۸۱دلار و نفت صحرای الجزایر ۱۱۲٫۰۶٫

قیمت نفت برنت نیز در ماه سپتامبر با ۶۲ سنت کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۱۲٫۸۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک و شیرین آمریکا نیز در این ماه با ۴۷ سنت کاهش به ۹۴٫۵۵ دلار در هر بشکه رسید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.