نفت برنت ۱۰۸ دلار معامله شد

۲۷ آبان ،

oil_iranoman[1].jpg

بهای نفت در بازارهای جهانی تقریبا ثابت ماند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، به سبب بی ثباتی چشم انداز اقتصاد جهانی که سبب کاهش قیمت‌ها شده، نفت برنت در بازارهای جهانی در حدود ۱۰۸ دلار در هر بشکه معامله شد. این در حالیست که رویارویی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین نگرانیها در مورد عرضه نفت را افزایش داده است.

سرمایه‌گذاران نگران این می باشند که تولید کنندگان عرب درگیر مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین شوند که ممکن است سبب اختلال در عرضه نفت شود.

نفت برنت در بیشتر ماه‌های سال جاری به سبب نگرانی از اختلال در عرضه از سوی خاورمیانه بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شده و از سوی دیگر چشم انداز ضعیف تقاضا مانع از اوج گیری قیمتها شده است.

بهای نفت برنت دریای شمال با هشت سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا با ۱۲ سنت کاهش ۸۵ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

جاناتان بارات تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: اقتصاد جهانی با مسائل و تنش‌های ژئوپلتیک فزاینده به ویژه در خاورمیانه مواجه است. این روند سبب خواهد شد که وضع موجود بازار نفت برای مدتی باقی بماند.

بارات پیش بینی کرد که بهای نفت برنت تا پایان سال به حدود ۹۳ دلار در هر بشکه و قیمت نفت برنت به ۱۱۵ دلار در هر بشکه برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.