نفت برنت ۱۱۲ دلاری ماند

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۱۰:۵۴:۳۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

ادامه روند کاهشی بهای نفت در بورس نیویورک؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- در بازار آی.سی.یی لندن بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن، با ۶۷ سنت افزایش، در سطح ۱۱۲ دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه تثبیت شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، با انتشار گزارش افزایش شدید ذخایر نفت آمریکا و استمرار نگرانی ها درباره بحران اقتصادی اروپا، افت بهای نفت ادامه یافت.
بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک (دبلیو.تی.آی) برای تحویل در ماه ژوئن، ۸۰ سنت کاهش، به ۹۳ دلار و ۸۸ سنت رسید.
در بازار آی.سی.یی لندن نیز بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن، با ۶۷ سنت افزایش، در سطح ۱۱۲ دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه تثبیت شد.
مؤسسه نفت آمریکا (ای.پی.آی) اعلام کرد ذخایر نفت این کشور‌ در هفته گذشته ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافته که بسیار فراتر از پیش بینی کارشناسان بوده است.
ادامه نگرانی ها درباره اقتصاد اروپا و احتمال جدایی یونان از حوزه یورو در پی ادامه بحران سیاسی این کشور، سبب شد خبرهای امیدوارکننده ای همچون رشد تولید ناخالص داخلی آلمان و چند خبر خوش اقتصادی درباره آمریکا تحت الشعاع قرار گیرند.
آمار خرده فروشی در آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی ۰٫۱ درصد رشد کرد و طبق اعلام وزارت بازرگانی این کشور، ذخایر تجاری آن افزایش یافت.
مؤسسه ای.ای.ای آمریکا نیز پیش بینی کرد مسافت رانندگی آمریکایی ها در تعطیلی های روز یادبود در این کشور نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت و در نتیجه، مصرف سوخت بیشتر می شود.
آمارهای رسمی اتحادیه اروپا نیز نشان می دهد رشد تولید ناخالص داخلی حوزه یورو در سه ماه نخست سال جاری میلادی رشدی نداشت اما دست کم، بر خلاف پیش بینی کارشناسان،‌ شاهد رکود نبود.
جهش صادرات آلمان نیز سبب شد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی رشد غافلگیرکننده ای در حدود ۰٫۵ درصد داشت.
بحران سیاسی یونان سبب شد ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین حد خود در حدود چهار ماه گذشته برسد و این مسئله، سبب شد مطلوبیت نفت که به دلار قیمت گذاری می شود، برای دارندگان ارزهای دیگر کاهش یابد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۱۰۵۴۳۰۸۸۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.