نفت همچنان بالای ۱۰۴ دلار معامله می‌شود

۲۰اردیبهشت،

288-4.jpg

بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(جمعه) کاهش یافت، ولی همچنان بالای ۱۰۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی بروز علایمی مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و تردید همیشگی روی بهبود اقتصادی چین که پیام‌های مبهمی را دربارهٔ تقاضای نفت این دو کشور به دنبال داشت، بهای نفت برنت در بازارهای جهانی امروز (جمعه) کاهش یافت و بالای ۱۰۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

براین اساس نفت برنت با ۲۵ سنت کاهش ۱۰۴ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه به فروش رسید و نفت سبک آمریکا با ۲۵ سنت کاهش ۹۶ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت در هفته قبل عمدتا بدون تغییر بود اما نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

کارل لری تحلیلگر نفتی در هوستون آمریکا گفت: آنچه که شما باید دربارهٔ آنچه در آمریکا رخ داده بدانید این است که ما در حال رشد هستیم و این بهبود واقعی است. ممکن است مشکلاتی رخ دهد اما این روند روند رو به جلو ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آیا ما می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم؟ البته می توانیم. من مایلم که نرخ بیکاری کاهش یابد و به زیر شش درصد برسد. زمانی که ما به آن نسبت برسیم شاهد افزایش تقاضای نفت خواهیم بود.

از سوی دیگر افزایش ارزش دلار سبب فشار روی قیمت‌های نفت شد، اما نگرانی بیشتر در بین سرمایه گذاران دربارهٔ سلامت اقتصادی چین به عنوان دومین اقتصاد جهان است. در حالی که تورم مصرف در ماه آوریل افزایش یافت، قیمتهای کارخانه‌ای برای چهاردهمین ماه متوالی کاهش یافت.

در سه ماهه اول امسال تولید ناخالص داخلی چین کمتر از پیش‌بینی‌های ۷٫۷ درصدی رشد داشته است و سبب شده که سرمایه گذارانی که برای دست کم هشت درصد برنامه ریزی کرده بودند از این مسئله ناراضی باشند.

لری گفت: اگر ما تا پایان امسال شاهد این سطح از فعالیت‌های اقتصادی باشیم انتظار دارم که سطح مصرف چین تغییر چندانی نداشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.