نفرزاده:شاگردانم خودجوش زمین را ترک کردند

۱۶م اسفند ،

فرهاد نفرزاده در خصوص شکست برابر متین ورامین و حاشیه‌های که در آن بازی رخ داد که منجر به شکست تیم سایپا شد اظهار داشت: بازی در ورامین کار بسیار سختی است. در آخرین هفته دور برگشت که کاله به مصاف ورامین رفت هم کادر فنی و هم بازیکنان کاله اعلام کردند که انجام بازی‌های پلی‌آف در ورامین غیرممکن است.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: در حالی که می‌توانستند با نتیجه به طور مثال ۳ بر ۲ بازنده باشند، اما ترجیح دادند که ۳ بر یک نتیجه را واگذار کنند تا مجبور نباشند در پلی‌آف هم به مصاف ورامین بروند. فکر نمی‌کنم در لیگ امسال تیمی قدرتمندتر از کاله آمل حضور داشته باشد؛ وقتی آملی‌ها چنین اظهار نظری می‌کنند همه باید متوجه عمق فاجعه شوند.

نفرزاده خاطرنشان کرد: بازی آخر دور برگشت اهمیت چندانی برای تیم‌ها نداشت و همه شاهد بودند که ورامینی‌ها چه شرایطی رقم زدند؛ با این شرایط فکر می‌کنم نیازی نباشد که من در خصوص بازی در ورامین آنهم برای رسیدن به فینال صحبت کنم.

سرمربی تیم والیبال سایپا عنوان کرد: کادر فنی تیم متین از ابتدا این تیم را قهرمان لیگ می‌دانست. آنها خود را نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی می‌دانند و این موضوع را به تماشاگران خود هم منتقل کرده‌اند. فکر می‌کنم با این شرایط این ذهنیت به وجود می‌آید که تحت هر شرایطی متین باید به فینال می‌رسید.

نفرزاده با بیان اینکه اتفاقات عجیب در بازی ما با متین کم نبود؛ از کدام بگویم؟ ادامه داد: ما جوان‌ترین تیم لیگ بودیم. با این تیم جوان بازی کردن در شرایط ورامین سخت است. با این حال ۴۸ ساعت قبل از مسابقه اعلام می‌کنند که بازی سوم باید در ورامین انجام شود؛ ما چگونه می‌توانستیم در مدت ۴۸ ساعت برای این مسابقه برنامه‌ریزی کنیم؟ این در حالی است که میزبان بازی کاله و پیکان مشخص بوده و آملی‌ها قطعا باید در تهران برابر پیکان قرار می‌گرفتند، یا در سالن خانه والیبال یا در سالن ۱۲ هزار نفری.

وی با بیان اینکه شرایط برای ما متفاوت بود اظهار داشت: خواستیم در این مدت کوتاه هتل بگیریم که اعلام کردند تمام هتل‌های ورامین پر می باشند که از داورزنی خواستیم به ما کمک کند و با هماهنگی‌های لازم شرایط را فراهم کند. حتی نماینده ما تا ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه هم پیگیر داستان بود، اما به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه پس از آن با منت و درگیری ۵ اتاق به ما دادند که در پایین‌تر سطح ممکن بود.

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: ما مجبور شدیم در هر اتاق ۵-۶ بازیکن را جا بدهیم، اما با تمام این شرایط شاهد بودید که ما در زمین بازی و در ۳ گیم اول تیم متین را شکست دادیم.

نفرزاده با اشاره به اتفاقات عجیب این مسابقه، ادامه داد: در اواسط بازی ناگهان برق قطع شد و هنگامی که سالن تاریک بود یکی از داوران خط هم تغییر پیدا کرد و فرد دیگری ادامه مسابقه را قضاوت کرد؛ در واقع خط‌نگه‌دار همراه برق رفت.

وی افزود: در صحنه‌ای که قبل از زدن اسپک عندلیب برق قطع شد داور امتیاز را به ورامین داد و صحنه را تکرار نکرد، اما در گیم پنجم بازیکن ورامین تور را گرفت و از آن آویزان شد و کاملاً خطا کرد، اما داور خطا اعلام نکرد و گفت که بازیکن ورامین آسیب دیده است! من می‌خواهم بدانم وقتی هیچ اتفاقی رخ نداده است، داور چگونه می‌گوید که بازیکن ورامین آسیب دیده است؟

وی گفت: داور در این صحنه اعلام کرد که سرویس مجدداً زده شود، اما در صحنه‌ای که قبل از زدن اسپک برق قطع شد تکرار اعلام نکرد و امتیاز را به ورامین داد. در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ به سود ما فیاضی از منطقه دو برای ما امتیاز گرفت و نتیحه بازی ۲۰ بر ۱۷ به سود ما شد، اما از میز منشی به داور اعلام کردند که خطای پاسور سایپا بوده و امتیاز ۱۹ بر ۱۸ می‌شود. از این صحنه‌ها در بازی کم نبود؛ وقتی ۴ امتیاز در یک گیم را داور از ما می‌گیرد ما چطور می‌توانیم به بازی ادامه دهیم؟

سرمربی تیم والیبال سایپا خاطرنشان کرد: من تیم را بیرون نکشیدم؛ بازیکنان به صورت خودجوش و در اعتراض به داوری اینکار را کردند. من اصلا دخالت نکردم و هیچ موافقت و مخالفتی نکردم. به نظر من ما در گیم سوم هم برنده شده بودیم و ادامه بازی برایم اهمیتی نداشت. با این کارهایی که کردند مشخص شد که چرا برای گرفتن میزبانی تلاش می‌کردند.

وی افزود: در داخل زمین اتفاقاتی رخ داد و بازی تمام شد. متاسفانه برخی‌ها برای موفقیت خود دست به هر کاری می‌زنند. فضایی که حاکم شده فضای والیبال نیست، بلکه دست‌های خارج از والیبال می باشند که دوست ندارم در این خصوص صحبت کنم، چراکه در حیطه کاری من نیست.

نفرزاده گفت: من برای داوران مسابقه بسیار احترام قائل هستم، اما فیروزی و ذوقی تنها داوران ایران که نیستد؛ سوال من این است که در مدت یک هفته چرا باید دو قضاوت سنگین به این داوران داده شود؟


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.