نفس های پایانی “مسکن مهر” به شماره افتاد/زنگ خطر برای متقاضیان “مسکن مهر پردیس” به صدا در آمد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حالی که وزیر راه وشهرسازی افزایش قیمت مسکن مهر پردیس را منتفی اعلام کرده ، شرکت عمران زنگ خطر حذف شدن را برای متقاضیان به صدا در آورد.

به‌ گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ طبق اعلام شرکت عمران شهر تازه پردیس، به منظور ساماندهی بهتر و تسریع در ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر در فازهای مختلف این شهر و بر اساس تصمیم اتخاذ شده، ثبت‌نام‌ کنندگانی که تاریخ ثبت‌نامشان قبل از۲۹ اسفند ماه ۹۱ بوده و شماره حساب متمرکز مسکن مهر آنها اعلام شده است و کمتر از پنج میلیون تومان به حساب خود واریز کرده‌اند، تا پایان شهریور ماه ۹۲ مهلت دارند نسبت به تکمیل موجودی خود اقدام کنند.
 
در حالی که عباس آخوندی در اولین روز شهریورماه ، در اولین بازدید خود از پروژه های در حال اجرای مسکن مهر در شهر جدید پردیس در فاز های ۸ ( انبوه سازان) شامل ۳۰ هزار واحد مسکن مهر، و فاز ۱۱ (کوزو) شامل ۳۵ هزار واحد حضور یافت، روند اجرای این پروژه ها از نزدیک مورد بررسی قرار داد. 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پایبندی بر تعهدات داده شده، گفت: وزارت راه وشهرسازی قراردادهایی با پیمانکاران و مشاوران دارد که باید بر تعهدات خود پایبند باشد و از طرف دیگر نیز، مشاوران و پیمانکاران نیز باید بر اساس قرارداد به تعهدات خود وفادار باشند.

وی ادامه داد: برای جلب اعتماد بین دو طرف اجرای تعهدات می تواند اولین کاری باشد که در این مرحله افزایش قیمت ها و چانه زنی برای این مساله جایی ندارد.

آخوندی بیان داشت: پروژه های در حال اجرا دارای کیفیت های متفاوتی می باشند و از تمام پیمانکاران می خواهم کیفیت را فدای هیچ چیز دیگری نکنند وچنانچه گزارش ممتاز به نقل ازی در خصوص کیفیت اجرای پروژه ها شود، حتما پیگیری می کنم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید از منظر مشتری نگاه کنیم وما از طرف ۸۰ هزار خانوار در پردیس نمی توانیم جزئیات را انتخاب کنیم و در این زمینه آماده دریافت پیشنهاد و راهکار اجرایی در این موضوع از طرف سازندگان هستیم.

وی خواستار بررسی وضعیت ساخت واحد های مسکونی مهر در فاز های ۵,۹,۸,و ۱۱، تاسیسات زیربنایی از جمله آب ، برق و فاضلاب از برنامه های بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید پردیس شد.
 
این در حالی است که وزیر راه وشهرسازی افزایش قیمت های مسکن مهر پردیس را منتفی اعلام کرده بود، شرکت عمران پردیس در آخرین  خبرها خود اعلام کرده است: چنانچه متقاضی واحد مسکن مهر در فاز ۱۱(کوزو پارس) است، ‌مبلغ واریزی خود را باید حداقل به ۱۴ میلیون تومان و در صورتی که متقاضی واحد در فاز ۸ (دره بهشت) است باید موجودی خود را حداقل به ۲۱ میلیون تومان افزایش دهد در غیر این‌صورت پس از پایان شهریور ۹۲ نسبت به حذف نام متقاضی از سامانه اقدام می‌شود.
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از؛  مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه  ثبت نام مسکن مهر متوقف شده است ،گفت: ثبت نام  مسکن مهر  پردیس به اتمام رسیده و تا اطلاع ثانوی هیچ  ثبت نام مسکن مهری در پردیس وجود ندارد.
 
هدایت در ادامه افزود: وزیر راه وشهرسازی سیاست های خود را در مسکن مهر ادامه می دهد و به طور قطع تمامی پروژه ها  در حال ساخت پردیس تکمیل خواهد  شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تمامی واحدهای مسکن مهر پردیس طبق تعهدات خود ۱۸ ماه پس از اولین واریزی به متقاضیان تحویل داده می شود.
 
 مدیر عامل شرکت عمران پردیس  خاطر نشان کرد: ساخت وساز در هیچ یک از واحدهای مسکن مهر پردیس متوقف نشده و پیمانکاران به تعهدات خود عمل کرده اند.

هدایت با اشاره به اینکه تمامی پروژه ها به خدمات زیر بنایی به متقاضیان تحویل داده می شود افزود: هیچ افزایش قیمتی مبنی بر زیر ساخت ها از متقاضیان گرفته نمی شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. م.کاظمی:

    واقعیت این استکه مسکن مهر با هرسیاست وایده ایکه بمیدان آمد ، بیش ازاینکه مبتنی بربرداشت وشناختی اصولی وهمه جانبه از وضع موجود بخش شهری ودرنتیجه« طرح مسئله »ای مشخصی از وضعیت مسکن در کشور باشد . مبتنی بر هیا هو تبلیغات ، فرصت طلبی وگنده گوئی های بسیار بود . اما باهمه اینها مسکن مهرهم اگر ویژگیهای مثبتی داشت ، انرا را قربانی و خرج ندانم کاریهای سیاست گزاری های شهریء به بن بست رسیده نمود . شهرهای جدید با فاصله از تهران ازهمان اغاز ایده ورشکسته وبه بن رسیده بود ! که بیش از همه بعلت القا ئات منافع مشخصی مانند انبوه سازان و مشاورین ، روی دست دولت ودرواقع کل جامعه گذاشته شدند بازهم همانگونه که شاهدیم درمورد مسکن مهر این القائات با خود ، گوئی دوهدف را دنبال میکردند : یکی کاستن ازنتایج اسف بار، روی دست ماندن شهرهای جدید و دیگری عقد قراردادهای دیگر ودریافت تعدیل های مکرر ازمنابع عمومی ، واورده های اقشار کم در امدی که در پی تهیه سرپناهی برای خود هستند!؟ انچه در واقع دولت قبلی به ان تن داد و نتایج پرمسئله کنونی را برجای گذاشت . اما گوئی وزیر جدید راه وشهرسازی هوشمندانه وکاملا” بجا قصد ادامه این بازی ، که نتایج اینده اش بسیار بیشتر از انچه تاکنون بوجود اوره خواهد بود ، را ندارد . اگر قصد ایشان دورکردن کامل وزارت مذکورااز این ندام کاری ها که تحت تاثیر القا ئات ذینفع های مربوطه است ، باشد ، حسن تدبیر ایشان جای تبریک دارد . سایت شهرسازی وتوسعه از نقد متقابل سپاسگزار خواهیم بود .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.