نفوذ به پایگاه هوایی آمریکا در جنوب / روسیه اوضاع یمن را دشوار خواند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، منبع نظامی یمنی اعلام کرد: افراد مسلح وابسته به القاعده یک خودروی بمبگذاری را به داخل پایگاه هوایی “العند” در استان “لحج” منتقل کرده بودند.

این منبع بیان کرد: هدف این اقدام انتحاری، نظامیان آمریکایی بوده است که در حال آموزش سربازان یمنی ضد مبارزه با تروریسم هستند.

این منبع ذکر کرد: این خودرو در کنار درختان پارک شده و آماده حمله انفجار در روز شنبه بود، ولی ما توانستیم آن را خنثی کنیم و هم اکنون تحقیقات در این باره ادامه دارد.

از سوی دیگر در تظاهراتی که دیروز در یمن برگزار شد تظاهرات کنندگان از دولت یمن خواستند که به وظایف خود در قبال پنج میلیون آواره یمنی به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس توجه کند.

خبر دیگر اینکه “الکساندر لوکاشویچ” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: وضع یمن هنوز دشوار است، اما مسکو آماده کمک به این کشور برای حل مشکلاتش است.

وی افزود: یمن هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که از جمله آن می توان به بحثهای امنیتی و مشکلات اجتماعی و انسانی اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یکی از اولویتهای اصلی یمنی ها در مرحله کنونی را آماده کردن شرایط برای کنگره گفتگوی ملی در پایان نوامبر آینده دانست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.