نقاط بحرانی و حادثه‌خیز رودخانه‌های تهران شناسایی و ساماندهی می‌شود

30-103.jpg

با تعیین حدود بستر و حریم، روند حفاظت از رودخانه‌ها و مدیریت سیلاب طبق اهداف از پیش تعیین شده قابل اجراست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در نشست کارگروه تخصصی تعیین حد بستر و حریم پهنه‌بندی سیل بر اساس توافقنامه همکاری سه‌جانبه شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران و وزارت نیرو گفت: با شناسایی نقاط حادثه‌خیز می‌توان برنامه‌ریزی ویژه‌ای بر اساس مبانی اصلوی صورت دارد و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی در نظر گرفت.

وی افزود: در حال حاضر سیمای وضعیت رودخانه‌ای تهران در دسترس است و این امر باید در طرح تفصیلی دیده شده و در طراحی شهری اعمال گردد.

ارتقایی بر ارزیابی مطالعات پهنه‌بندی سیلاب رودخانه‌ای شهر تهران توسط مشاوران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز ناشی از ساخت و سازهای غیراصولی تاکید کرد.

وی با اشاره به وظایف وزارت نیرو به عنوان حاکمیت آب، اظهار داشت: چنانچه نقاط بحرانی و حادثه‌خیز را در نوسازی و نقشه‌ها ببینیم در صورت بروز سیل کمترین خسارات جانی و مالی را خواهیم داشت.

براساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای تهران، ارتقایی همچنین ضمن تاکید بر لزوم ادامه همکاری‌ها بین شهرداری تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران و پیگیری جدی امور تا حصول نتیجه، از آمادگی آب تهران جهت واگذاری سیستم هشدار سیل رودخانه‌های «دربند» و «گلابدره» به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.