نقاط ضعف شبنم برطرف می‌شود

مدیرکل برنامه ریزی دستگاه های اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق و ارز کشور در خصوص نقاط ضعف اجرای پروژه شبنم در فاز نخست اجرا گفت : هر طرح بزرگ و ملی که به مرحله اجرا وارد می شود قطعا در ابتدای راه با چالش هایی مواجه می شود که اجتناب ناپذیر است و این نقاط ضعف در روند اجرای پروژه کشف و به منظور بهبود بر طرف خواهد شد.
روابط عمومی شبنم – حمید قاسمی گفت: اساسا هیچ طرحی در حالت استاتیک ایراداتش مشخص نمی شود بلکه در حالت دینامیک است که مشکلات پروژه بروز خواهد کرد.
وی افزود: پروژه شبنم هم در فازنخست اجرا در بخش عرضه ، مشکلات و ضعف هایش نمود پیدا کرد و کشف شد و در فازهای بعدی مشکلات آن گام به گام بر طرف خواهد شد.
وی یکی از نقاط قوت طرح شبنم را همکاری و همراهی مسوولان دولت با پروژه به دلیل دارا بودن دو مصوبه هیات دولت دانست و گفت: به منظور پیشبرد پروژه ضروری است با برپایی نشست های کارگروه های اجرایی در استان ها همکاری و همراهی فرمانداران و بخشداران هم شامل حال این پروژه شود .
قاسمی نظارت مستمر بر نحوه کد گذاری کالا توسط نصابان برچسب و جلوگیری از تخلفات در روند کدگذاری را مهم ارزیابی کرد و گفت : در خصوص کالاهایی که به صورت فردی وارد کشور می شوند نیز باید راهکاری تعریف شود تا هیچ کالایی بدون کد شبنم در بازار موجود نباشد.
وی با بیان اینکه یک طرح برای اجرای موفق به چهار ویژگی جامع بودن طرح ، مجری مناسب و کارشناس، فراهم بودن شرایط اجرا و همچنین امکانات اجرای طرح نیازمند است گفت :پروژه شبنم طرحی عالی و کارآمدی است ومجریان دلسوز و کارشناسی در شرکت خدمات انفورماتیک راهبر دارد و باید تلاش کنیم سایر عواملموفقیتش نیز تمام وکمال فراهم شود تا شاهد ثمرات اجرای پروژه و ریشه کنی قاچاق در کشور باشیم.
نشست هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح شبنم در سطح عرضه روز گذشته با حضور مجریان پروژه ، نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا ، سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کنندگان و شورای اصناف برگزار شد . در این نشست که در ساختمان شماره ۱ وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر پا شد دبیران کمیسیون مبارزه یا قاچاق کالا و ارز استان ها ،معاونان بازرسی و نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها و روسای مجامع صنفی در سطح استان های کشور حضور داشتند و در جریان چگونگی و روند اجرای فاز دوم شبنم در سطح عرضه قرار گرفتند. همچنین در نشست پرسش و پاسخی که برگزار شد مسایل و مشکلات اجرای پروژه در فاز نخست از سوی حضار مطرح و راهکار و پاسخ ها نیزتوسط مسوولان اجرایی طرح ارایه شد.
گفتنی است دور دوم ساماندهی کالاهای موجود در سطح بازاربا توجه به مصوبه کمیته راهبردی شبکه بازرسی و نظارت مردمی و با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اول مهرماه آغازشده و تا اول آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.