نقدینگی ها با برنامه ریزی دقیق هدایت می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با استفاده از برنامه ریزی دقیق می توان نقدینگی سرگردان را هدایت کرده و در عرصه تولید و اشتغالزایی پیشرفت چشمگیری داشت.

حمیدرضا نبی زاده کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر سیاست های انبساطی و پولی نسبتا شدیدی به بازار ایران اعمال شده است که این امر حجم نقدینگی را نسبت بسیار زیادی افزایش می دهد.

نبی زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور دو بخش از مهمترین اولویت های اقتصاد توجه بخش تولید و دیگری تجارت خارجی یا بحث صادرات است که دولت باید در بهترین حالت این دو بخش را مد نظر قرار داده و سیاست های پولی خود را به نحوی مورد استفاده قرار دهد که نقدینگی در این دو بخش بیشتر سرازیر شود.
وی اظهار داشت: در نقدینگی نیز دو بخش اصلی وجود دارد یکی پول هایی که در اختیار بخش خصوصی است و دیگری نقدینگی که در اختیار دولت است.
نبی زاده افزود: در حال حاضر نقدینگی که در اختیار دولت است نمی توان به صورت دستوری راه حلی ارائه داد بلکه باید دراین مسیر سیاست گذاری شود تا از این نقدینگی در مسیر پیشرفت اقتصادی استفاده کرد.
وی گفت: با استفاده از برنامه ریزی دقیق می توان نقدینگی سرگردان را هدایت کرده و در عرصه تولید و اشتغالزایی پیشرفت چشمگیری داشت.
نبی زاده در ادامه افزود:‌نقدینگی یا تسهیلاتی که در اختیار دولت قرار دارد باید به سمت صادرات و ایجاد زیر ساخت های تولیدی قرار گیرد تا اثرات تورمی را از بین ببرد.
 
وی تصریح کرد: افزایش نقدینگی منجر به افزایش بیکاری می شود در صورتی که باید با استفاده از نقدینگی محیط کسب و کار را گسترش داده و از رشد بیکاری جلوگیری کرد.
نبی زاده در پایان گفت:‌اگر نقدینگی به نحوه صحیح مدیریت شود می تواند سبب جلوگیری از رشد تورم شده و در عرصه تولید کمک بسزایی داشته باشد./ک


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.