نقدی: با اقتصاد مقاومتی، ابرقدرت اقتصادی می‌شویم/دشمن می‌خواهد مسئولان ما به سازش تن دهند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

152-5.jpg

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با اقتصاد مقاومتی بر روی خاکستر تحریم‌ها دنیای تازهی شکل می‌گیرد که ایران می‌تواند در آن یک ابرقدرت اقتصادی شده و به عنوان یک قدرت جهانی حرف بزند.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در همایش نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی که با حضور هادیان سیاسی بسیج در سالن پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار نمود: با اقتصاد مقاومتی بر روی خاکستر تحریم‌ها دنیای تازهی شکل می‌گیرد که ایران می‌تواند در آن یک ابرقدرت اقتصادی شود و به عنوان یک قدرت جهانی حرف بزند.

وی با تاکید بر ارزش والای نعمت ولایت در این دوران گفت: باید قدر نعمت ولایت را بدانیم و با بهره‌گیری از فرمایشات ولی فقیه وقت، گفتمان ولایت را در میان جامعه و گفت‌وگوهای عمومی مردم تبیین و ترویج کنیم. ولایت فقیه استمرار غدیر است و فرمایشات ایشان را باید به صورت عملی در جامعه جاری و ساری نمود و فقط شعار نداد.

نقدی با اشاره به ناآرامی‌ها و ترورهای اوایل انقلاب و تقدیم ۱۷ هزار شهید ترور و مقاومت مردمی در برابر توطئه‌های دشمنان اظهار نمود: با ایستادگی و مقاومت مردم و مسئولان، دستگاه امنیتی ما در حدی است که می‌توانیم جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی را دستگیر کنیم و در موارد مشابه آنها اعترافات بسیاری نیز بیان نموده‌اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، به دوران دفاع مقدس اشاره نمود و افزود: همانگونه که با ایستادگی در دفاع مقدس، هم‌اکنون نیروهای مسلح ما به قدرت اول نظامی در منطقه و یکی از قدرت‌های اول جهان تبدیل شده‌اند، امروز نیز با ایستادگی و مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی دشمن می‌توانیم با پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از ابرقدرت‌های اقتصادی معرفی شویم.

وی، امید به مردم با بیان واقعیت‌ها را لازم دانست و تاکید نمود: در هر صحنه‌ای که دشمن تهاجم نموده و ما ایستادگی و مقاومت از خود نشان دادیم، نتیجه آن، حضور نیروی قدرتمند مردمی و تولد قدرتی تازه در اوج فشارهای دشمن بوده که نهایتا منجر به شکست دشمن شده است.

نقدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه “اگر در حمایت از تولید ملی موفق شویم، کید و نیروی دشمن همه می‌شود”، تصریح نمود: دشمن پس از شکست در تهاجم نظامی و شکستی سنگین‌تر در تهاجم‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی، اینک به تهاجم و جنگ اقتصادی روی آورده و این آخرین تهاجم استکبار است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، کمترین خواسته دشمن را تبدیل نشدن ایران اسلامی به الگوی پیشرفت در میان ملت‌ها عنوان نمود و گفت: حداکثر خواسته دشمن این است که مسئولان کشور به سازش تن دهند یا مردم به این نقطه برسند که تنها راه برون‌رفت از وضعیت را سازش با دشمن بدانند و برای آن در مقابل نظام قرار گیرند و خواهان سازش شوند ولی با مقاومت مردم، دشمن این آرزو را به گور می‌برد.

وی با اشاره به ۱۲ مولفه اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری اظهار نمود: شش مولفه مربوط به دولت و شش مولفه دیگر مربوط به مردم است که وظیفه بسیج تبیین شش مولفه مردمی و مطالبه اجرای شش مولفه دیگر از دولت است. شش مولفه مربوط به مردم در اقتصاد مقاومتی، فرهنگ کار و تلاش، مردمی نمودن اقتصاد، تقویت روح خودباوری و خوداتکایی، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر، استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات و حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالای خارجی است.

نقدی در پایان، بر جدی گرفتن جنگ اقتصادی همچون دوران دفاع مقدس تاکید نمود و در ادامه به تبیین، تشریح و ارائه نمونه‌های کاربردی و اجرایی شش مولفه مردمی اقتصاد مقاومتی پرداخت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.