نقدی بر فضای تقلیدی در نقاشی ایران

۲۰م دیماه ،

عروسک پشت پرده در گالری شیلا به نمایش گذاشته می‌شود

مجموعه ای از نقاشی هایی با موضوع زن و تحت عنوان عروسک پشت پرده به نمایشگاه گردانی محمد رضا سلطانی در گالری شیلا از ۲۹ دی ماه به نمایش گذاشته می گردد.

محمد رضا سلطانی نمایشگاه‌گردان نمایشگاه عروسک پشت پرده درگفت وگو با خبرنگارتجسمی هنرآنلاین گفت: مجموعه عروسک پشت پرده براساس داستانی از هدایت شکل گرفت. همچنین این نمایشگاه به گونه‌ای در انتقاد به فضای امروز هنر نقاشی ایران که متاثر از بازار منطقه شکل گرفته است. متاسفانه حراجی‌های اخیر و بازار فروش نقاشی در منطقه، نقاشان را به سمت موضوع زن کشیده است و متاسفانه بخش عمده این آثار کپی آثار هنرمندانی است که در سال‌های اخیر توانسته‌اند فروش داشته باشند.

سلطانی ادامه داد: بر همین اساس و در اعتراض به اتفاقات پشت پرده نقاشی ایران که نقاشان را به نوعی تقلید واداشته است، در این نمایشگاه سعی شده است که نقاشی‌هایی از نقاشانی که سال‌ هاست به موضوع زن پرداخته‌اند و نگاه ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارند، به نمایش گذاشته شود.

به گفته سلطانی در داستان رجوع شده مرد جوانی که به خارج از کشور سفر کرده است در بازگشت با خود یک عروسک می‌آورد و یک دل و نه صد دل عاشق و شیفته این عروسک می‌شود، حتی زمانی که با دختر عموی خود ازدواج می‌کند، همچنان دلباخته این عروسک است و یک شب در حالتی غیرعادی با چاقو در حالی که فکر می‌کند به جان عروسک افتاده است، همسرش را به قتل می‌رساند.

در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از حسن اردلانی، محمد (بابک) بیداریان،نگار جهانبخش، امیر دستمردی، محمد رحیمی،فاطمه ژاله،عسل فلاح، داریوش قره زاد،کاوه کاووسی، سعید محمد زاده نودهی و زینب موحد به نمایش گذاشته خواهد شد.

نقاشی‌های این مجموعه از یک تا ۱۳ میلیون قیمت گذاری شده‌اند و گران‌ترین نقاشی این مجموعه نقاشی از داریوش قره زاد است.

همچنین روز ششم بهمن ماه نشست تخصصی نقد و بررسی این نمایشگاه با حضورعلی اتحاد و نیما زاغیان از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در گالری شیلا برگزار می گردد.

نمایشگاه عروسک پشت پرده از ۲۹ دی ماه تا هشتم بهمن ماه در گالری شیلا برپا است.

علاقمندان برای بازدید ازاین نمایشگاه همه روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری شیلا مراجعه کنند. گالری چهارشنبه ها تعطیل است.

گالری شیلا در خیابان ولی عصر،بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه گیلان، پلاک دو واحد یک واقع شده است.

انتهای پیام/۳۱/۳۲


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.