نقد «باران» در کانون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه

۲۹ آبان ،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تهران، این فیلم ساعت ۱۵ در این مرکز به نمایش درآمده و نقد خواهد شد.
علاوه بر برنامه فوق، چهارمین نشست از سلسله نشستهای هفتگی کانون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نمایندگی تهران با موضوع فیلمنامه در این کانون برگزار شد.
در این نشست استاد علی اکبر قاضی نظام، استاد زهادی وتنی چند از طلاب حوزه های علمیه حضور داشتند.
در ابتدای نشست، سکانس هایی از فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد و فیلمنامه نویسی استاد قاضی نظام به نمایش درآمد. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم فجر وچندین جشنواره دیگر است.
قاضی نظام ضمن تحلیل فیلم «نیاز» در مورد ویژگیهای فیلمنامه ای که می تواند به سینمای دینی واسلامی کمک کند مطالبی را بیان کرد .
وی گفت :طلاب به خاطر تسلطی که بر منابع عربی ، تاریخی واسلامی دارند به خوبی می توانند در این زمینه وارد شوند وبا استفاده از عناصری چون تصور وتجسم، جرقه های اولیه فیلمنامه نویسی را در ذهن خود پرورش دهند وبا پردازش سوژه آن را به مرحله طرح برسانند.
در ادامه زهادی، دبیر نشست، نکاتی در خصوص اهمیت فیلمنامه در شکل گیری سینمای مبتنی بر تفکر وضرورت پرداخت و افزود: نوشتن فیلمنامه هایی که در خور نظام جمهوری اسلامی ایران است توسط طلاب سبب می گردد کاستیهای موجود با این روش رنگ بازد.
در پایان این نشست اساتید به سوالات علمی وفنی طلاب پاسخ دادند.
/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.