نقد و بررسی آرا متفکران غربی برگزار می شود

در ادامه سخنرانهای پژوهشکده علوم انسانی، سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۹۱ نقد و بررسی آراء متفکران غربی در حوزه معنای زندگی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه برگزاری سلسله سخنرانی هایی در فلسفه دین سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۶ سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می شود که حمید رضا آیت الهی، قاسم پور، سید حسن حسینی، غلامحسین حذری، هدایت علوی تبار و امیر عباس علیزمانی سخنرانان این مراسم هستند.

بنابراین گزارش، سخنرانان در این برنامه به نقد و بررسی آرا متفکران غربی در حوزه معنای زندگی خواهند پرداخت.

براساس این گزارش، فلسفه دین از نیمه دوم سده ۲۰ در حوزه فلسفه غرب به وجود آمد و پویایی زیادی در در حوزه های مختلف داشته اند که معنای زندگی از مهمترین موضوعات مطرح شده دراین حوزه است.

دراین گزارش آمده است، در راستای مواجهه جامعه فلسفی ما با غرب مباحث مربوط به فلسفه دین حدود دو دهه است که وارد ادبیات فلسفی جامعه شده و سخنرانان در این برنامه ضمن نقد و ارزیابی مهمترین مباحث مطرح شده در مورد معنای زندگی سعی می کنند تا در راستای بومی سازی علوم انسانی و فلسفه غرب به بومی سازی مباحث معنای زندگی بپردازند و الگوی اسلامی ایرانی را معرفی کنند.

بنابراین گزارش، این برنامه با همکاری گروه فلسفه دین پژوهشگاه و انجمن علمی فلسفه ایران برگزار می شود و علاقمندان برای حضور در این سخنرانی می توانند سه شنبه ۲۰ تیر ماه از ساعت ۹ الی ۱۳ به سالن حکمت در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مراجعه کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.