نقد و بررسی گوشی قدرتمند و جدید LG Optimus G

احتمالاً از مدت‌ها قبل در مورد گوشی قدرتمند LG به نام Optimus G مقالات و اخبار مختلفی مطالعه کرده‌اید و حالا زمان آن فرارسیده که در کره‌ی جنوبی شاهد عرضه‌ی این گوشی باشیم. ۴ هسته‌ی قدرمتند Krait یا به عبارت دیگر چیپ‌ست Snapdragon S4 Pro محصول کمپانی Qualcomm در این گوشی به کار رفته تا قدرت پردازشی فوق‌العاده بالایی داشته باشد. پیش از این گوشی‌های ۲ هسته‌ای زیادی با هسته‌های Krait در بازار دیده بودیم، این مدل‌ها با گوشی‌های چهار هسته‌ای که از هسته‌های Cortex-A9 استفاده می‌کردند، رقابت جالبی داشتند. اما ۴ هسته‌ی Krait توان پردازشی بسیار بالایی دارد و به سختی می‌توان گوشی‌های موجود را با محصول جدید LG مقایسه کرد.

اما صفحه نمایش و سایر امکانات آن هم در خور توجه است و به بررسی کلی آن می‌پردازیم. در صورت علاقه به وب‌سایت منبع مراجعه کنید و جزئیات را به دقت مطالعه بفرمائید.

مشخصات اصلی Optimus G

اتصال اینترنتی: نسل دو، سه و چهار یا LTE پشتیبانی می‌شود

ابعاد: ۱۳۱٫۹ در ۶۸٫۹ در ۸٫۴۵ میلی متر

وزن: ۱۴۵ گرم

صفحه نمایش: ۴٫۷ اینچ، True HD IPS Plus با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸، لمسی خازنی، شیشه‌ی محافظ Gorilla Glass، چگالی پیکسل صفحه نمایش ۳۱۸ پیکسل در اینچ (ppi) است.

چیپ‌ست: Snapdragon S4 Pro

پردازنده‌ی گرافیکی: Adreno 320

CPU: چهار هسته‌ی Krait با سرعت کلاک ۱٫۵ گیگاهرتز

حافظه‌ی رم: ۲ گیگابایت

سیستم عامل: اندروئید ۴٫۰٫۴ (بستنی حصیری)

فضای ذخیره‌سازی (مموری): ۳۲ گیگابایت

دوربین:دوربین اصلی ۸ و ۱۳ مگاپیکسل با فوکوس خودکار، عکاسی زمانی و شاتر هوشمند و دوربین جلو ۱٫۳ مگاپیکسل.

دوربین فیلم‌برداری: Full-HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فلش LED

اتصالات: Wi-Fi a/b/g/n، Wi-Fi Hotspot، A-GPS، خروجی ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، NFC، microUSB MHL نسخه ۲٫۰

باتری: ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعتی

سایر امکانات: شتاب‌سنج داخلی، Optimus U، نمایش‌گر چند لمسی (مالتی تاچ)، حسگر ژیروسکوپ و مجاورت، قابلیت QSlide، اسلات کارت microSD تا ۳۲ گیگابایت، تکنولوژی Dolby mobile برای بهبود کیفیت صدا

بررسی بدنه و ظاهر گوشی

جلو و پشت گوشی از شیشه پوشیده شده و سطح کناری از پلاستیکی ساخته شده که طی فرآیند خاصی با به کار گیری لیزر ۶ محوره، بسیار با کیفیت و بادوام تولید شده است. البته سطح پشت گوشی اثر انگشت را جذب می‌کند و از این مسأله چندان راضی نیستیم.

از نظر مقدار بازتاب نور خورشید هم صفحه نمایش در حد iPhone 4 است اما در کل مشکل خاصی با آن نداریم.

زاویه دید صفحه نمایش IPS بسیار خوب است، از کناره که به آن نگاه می‌کنیم، بسیار عالی به نظر می‌رسد اما از زاویه‌ی ۴۵ درجه دچار جابجایی رنگ می‌شود و کنتراست (تضاد) آن کاهش می‌یابد.

سیستم عامل

درست است که از نسخه‌ی جدید اندروئید (Jelly Bean) و پروژه‌ی کَره (Project Butter) استفاده نشده، اما با وجود قدرت پردازشی بسیار بالا، کار با گوشی بسیار نرم و سریع است. اگر سیستم عامل به روز شود و شتاب‌دهی گرافیکی به صورت کامل فعال شود، سرعت پاسخگویی سیستم عامل باز هم سریع‌تر خواهد شد.

دوربین

عکاسی با لنز ۵ المانی و حسگر ۱۳ مگاپیکسلی که اندازه‌ی آن ۱/۳٫۲ اینچ است، در نور کم خیلی جالب نبود اما در محیطی که نور آن عادی باشد، کیفیت عکس‌ها خوب بود. توجه کنید که دوربین‌های عکاسی معمولی (مثلاً مدل‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی) حسگر ۱/۲٫۳ اینچی دارند و به مراتب از بهترین دوربین‌های گوشی‌ها بهتر عمل می‌کنند. به دو نمونه از عکس‌های این گوشی توجه کنید:

اندازه ی اصلی ۵ مگابایت، برای بزرگنمایی کلیک کنید

اندازه ی اصلی ۵ مگابایت، برای بزرگنمایی کلیک کنید

مدلی که با دوربین ۸ مگاپیکسل و لنز ۴ المانی عرضه می‌شود، کیفیت کمتری و سنسور کوچک‌تری دارد. نمونه کیفیت فیل‌برداری گوشی را در YouTube ببینید.

عکس‌ها تگ‌گذاری مکانی (geotagging) می‌شوند، لرزش‌گیر نیز از قابلیت‌های معمولی دوربین است که این گوشی نیز از آن برخوردار است.

تست‌ها و بنچ‌مارک‌ها

اولین تست Benchmark Pi است، زمان کمتر یعنی سرعت بیشتر:

دومین تست Linpack است، در این بنچ‌مارک تمام هسته‌ها به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتیجه برتری عجیب Optimus G است:

تست همه‌جانبه‌ی بعدی Quadrant است، در این همه چیز از حافظه گرفته تا قدرت پردازنده‌ی گرافیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت امتیازات به صورت زیر است:

تست پردازنده‌ی گرافیکی یا GLBenchmark در حالت offscreen که خروجی تمام مدل‌ها با یک رزولوشن است و سرعت اجرا مقایسه می‌شود نیز نتیجه‌ای به صورت زیر دارد و برتری پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 320 مشخص است:

باتری

باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعتی در این گوشی به کار رفته و بر اساس صفحه‌ی مشخصات می‌توان تا ۱۵ ساعت با آن مکالمه کرد. البته اطلاعات این صفحه قطعی نبوده و در عمل باید آن را تست کرد.

بررسی دیگری نیز توسط Anandtech صورت گرفته که در صورت علاقه می‌توانید مطالعه کنید.

منبع: gsmarena

مطالب مرتبط

  • ارزان‌ترین و در عین حال قدرتمندترین گوشی جهان توسط Xiaomi چین تولید شد
  • دو گوشی LG Optimus EX و Samsung E120L در کره جنوبی روانه ی بازار شدند
  • Qualcomm اطلاعاتی در مورد نسل بعدی پردازنده‌های خود منتشر کرد
  • پوشش خبری نمایشگاه محصولات الکترونیکی IFA 2012 در گویا آی تی: فهرست اخبار و محصولات
  • IFA: اندروئیدی جدید خانواده‌ی Optimus به نام L9 توسط LG رونمایی شد
تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    خرید تبلت سامسونگ با قیمت مناسب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.