نقد و نظارت مهمترین اهداف سفرهای استانی کمیسیون آموزش و تحقیقات

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۳:۱۰:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-هروی با اعلام اینکه سفرهای استانی برای بررسی وضعیت مراکز علمی کشور در دستورکار این کمیسیون قرار دارد، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید به عنوان یک نهاد نظارتی این جسارت را داشته باشد که اگر مراکز آموزشی کشور با استاندارد‌های بین‌المللی مغایرت دارند، با آنها برخورد و از ادامه کارشان جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، جواد هروی در تشریح جزئیات جلسه هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: بازدید‌های پیاپی از وضعیت تمامی مراکز علمی کشور و انطباق آنها با استاندار‌دهای بین‌المللی از جمله اهداف این کمیسیون است که به‌طور جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌کارهایی که می‌تواند برای تبیین درست وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور به ما کمک کند، همین مساله است زیرا از این طریق می‌توانیم اطلاعات دقیقی را کسب و آن اطلاعات را به اکثریت نمایندگان مجلس ارائه کنیم.
وی افزود: با انجام اینگونه بازدید‌ها از مراکز علمی کشور، مجلس شورای اسلامی راحت‌تر می‌تواند شالوده نظام آموزشی در کشور را مورد بررسی قرار دهد و در این ارتباط برنامه‌ریزی کند.
این نماینده مجلس نهم بیان کرد: بر همین اساس بنا شد، تا کمیته‌های مختلفی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شود و اعضای کمیسیون با عضویت در این کمیته‌ها و در فراخور زمان به بازدید از مراکز آموزشی کشور اعزام شوند.
هروی درباره اهدف از انجام این بازدید‌ها، گفت: از این طریق، دید کامل‌تری نسبت به وضعیت علمی کشور در میان اعضای این کمیسیون به وجود خواهد آمد و می‌توانیم بر‌نامه ریِزی‌ها را براساس نقشه جامع علمی کشور تطبیق دهیم تا به چشم‌انداز آینده که رتبه اول در جایگاه علم و فناوری در جهان اسلام است، برسیم.
وی با اشاره به سرانه توسعه علمی کشور، تاکید کرد: باید شاخص‌های علمی در کشور مورد بازنگری قرار بگیرند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید به عنوان یک نهاد نظارتی این جسارت را داشته باشد که اگر مراکز آموزشی کشور با استاندارد‌های بین‌المللی مغایرت دارند، با آنها برخورد و از ادامه کارشان جلوگیری کند.
وی یادآور شد: این جسارت و شجاعت با هدف ترمیم، تسهیل و تقویت بنیه این مراکز علمی و آموزشی کشور است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این سفرها با هدف نقادی وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب است، گفت: نباید با انجام این بازدیدها از سوی این کمیسیون شائبه دخالت در در این مراکز آموزشی به وجود بیاید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۵۱۰۲۴۳۱۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.