نقد و نقل خاطرات آیت الله منتظری/خاطره هندوانه خوری در زندان

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «خاطرات منتظری و نقد آن» نوشته اسد الله بادامچیان از سوی انتشارات اندیشه ناب منتشر شده که به بررسی و نقد خاطرات آیت الله منتظری به همراه متن خاطرات ایشان پرداخته است. کتاب با داشتن فهرست اعلام و مجموعه عکس ها به نحوی راهنمای خواننده در رسیدن به واقعیات و دسترسی به مطالب مورد نیاز را فراهم می کند.

از ویژگی‌های اثر مورد اشاره این است که خاطرات آیت الله منتظری تاکنون از سوی مراجع رسمی نشر و چاپ کشور اجازه انتشار پیدا نکرده اما در این کتاب متن کامل خاطرات آورده شده تا خواننده خود متن و نقد را با هم بخواند و قضاوت کند.

ناقد خاطرات در ابتدای هر فصل، قبل از درج متن خاطرات آیت‌الله منتظری که به صورت پرسش و پاسخ منتشر شده، نقد خود را به صورت جداگانه‌ای مطرح کرده است.

در صفحه ۲۶۹ کتاب می خوانیم:

س: از خاطرات زندان ایشان(شهید مطهری) اگر چیزی را به یاد دارید بفرمایید:

ج: آقای مطهری می گفت در آنجا ما خوش بودیم. یکی از آقاایان تهرانی که آدم خوشمزه ای بود در آنجا معرکه می گرفت و ما را می خنداند. این شعر را با صدای بلند می خواند و بقیه دم می گرفتند:

«گفتی که نان ارزان شود کو نان ارزانت، عمه ات به قربانت…گفتی که گوشت ارزان…»

ایشان می گفت: یکی از برکات این زندان این بود که ما آقای حاج شیخ حسین لنکرانی را شناختیم. اول فکر می کردیم او آدم بی دینی است بعد دیدیم خیلی آدم متعبد و فهمیده ای است و خلاصه مرید حاج شیخ حسین لنکرانی شده بود. آقای فلسفی می گفت در آن زمان که ما آنجا بودیم و نمی گذاشتند اخبار بیرون به دست ما برسد، آقای محمدتقی مطهری، برادر آقای مطهری در بیرون یک قسمت از هندوانه را می برید و اعلامیه و اخبار بیرون را داخل هندوانه می گذاشت و آن را در پلاستیکی گذاشته و برای ما می آورد. آقای مطهری می گفت من مرتب می گفتم تابستان است ما اینجا تشنه می شویم برای ما هندوانه بیاور. و ایشان از آن هندوانه ها برای ما می آورد! آقای خلخالی هم که در همین جریان بازداشت شده بود می گفت: وقتی ما را به زندان بردند مامور شروع کرد لباس های مرا گشتن، گفتم اصل کاری را نگشتی، گفت چطور؟ گفتم این گوشه قبای مرا! من اینجا چند بمب ساعتی جاسازی کرده ام! گفت: آشیخ ما را دست نیانداز…»

این کتاب در ۸۰۰ صفحه و ۱۰ فصل با قیمت ۸۵۰۰ تومان منتشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافیست با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.