نقشم شبیه همان “حاج آقا گیرنیوف” خراجی‌هاست

ایفای نقش منفی در فیلم به دلیل نشان دادن ابعاد مختلف زندگی،نسبت به نقش مثبت برای بازیگر از جذابیت بالایی برخوردار است.

محمدرضا شریفی نیا،‌بازیگر درخصوص نقش خود در فیلم “رسوایی” به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت:‌نقش من در این فیلم با درصدی اختلاف شبیه همان نقش “حاج آقا گیرنیوف” در اخراجی‌ها است.
وی افزود:دو شخصیت خیر و شر در این فیلم وجود دارد که نقش شر را من بازی می‌کنم.
وی در پاسخ به اینکه با توجه به قابلیت‌های خود چرا به ایفای نقش‌های تکراری می‌پردازید،اظهار داشت:ما نقش‌های شبیه به هم نداریم و همان درصد اختلافاتی که بین نقش‌ها وجود دارد ایفای آن توسط بازیگر بسیار دشواری است.
شریفی نیا ادامه داد:در ابتدا من را برای نقش خیر انتخاب کرده بودند؛ولی بدلیل اینکه برای ایفای آن نیاز به کاهش وزن داشتم و همزمان در “کلاه‌ پهلوی” بازی می‌کردم نقش من با” اکبر عبدی” جابه جا شد.
وی تصریح کرد:ایفای شخصیت منفی در فیلم برای بازیگر جذابـتر از ایفای نقش مثبت است؛بدلیل اینکه ابعاد مختلفی از زندگی را نشان می‌دهد؛ولی نقش‌های مثبت ما در فیلم همگی آدم‌های معصوم و پاک هستند.
شریفی نیا بیان کرد:اگر نقش‌های مثبت قصه‌های ما همانند انسان‌های جامعه که گاه مرتکب خطا و اشتباه می‌شود به درستی ایفا شود؛ایفای آن نقش برای بازیگر جذاب خواهد شد.
شریفی نیا اظهارداشت:در کنار نقش‌های مثبت و منفی آنچه اهمیت دارد؛این است که مردم بازیگران را در آن نقش نبینند و خصوصیات نقش‌ها را با ویژگی‌ بازیگران مطابقت ندهند.
وی تاکید کرد:هر بازیگری برای بازی در هر فیلمی یک هدف دارد و آن هدف برایش با ارزش است و بازی در نقش‌های منفی ارزش بالاتری دارد و چراکه بازیگر موقعیت خود را در ذهن تماشاگر به خطر می‌اندازد.
وی دلیل خود را از پذیرش ایفای نقش در فیلم رسوایی اینگونه عنوان کرد:به دلیل پرداخت فیلم نام “رسوایی” به سطحی‌نگری‌ها،تهمت‌زدن به مردم و تجسس در زندگی دیگران،علاقه داشتم که در آن به ایفای نقش بپردازم.
وی خاطرنشان کرد:‌از آنجا که محتوای این فیلم دارای کلام قرآنی است؛برای تفهیم آن به بیننده در نقش مثبت و منفی بازی کردن هیچ تفاوتی ندارد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.