نقشه اسرائیل در تخریب روابط تهران-باکو

۱۹ام بهمن ،

رسانه‌های جمهوری آذربایجان، ضمن انتقاد از سیاست مغرضانه رسانه‌های غربی نوشتند: بعضی رسانه‌های جهانی از اهداف سیاسی در پوشش خبری پیروی کرده و به ابزارهای سیاسی و گروه فشار تبدیل شده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس،‌ روزنامه «ینی آذربایجان» وابسته به حزب حاکم این کشور در تاریخ ۱۷/۱۱/۹۱ در مطلبی تحت عنوان در «گزارشات رویتر، رد پای اسرائیل را می‌بینیم»، ضمن انتقاد از سیاست مغرضانه رسانه‌های غربی نوشت: بعضی رسانه‌های جهانی از اهداف سیاسی در پوشش خبری پیروی کرده و به ابزارهای سیاسی و گروه فشار تبدیل شده‌اند.

این روزنامه موضع گیری خبرگزاری «رویترز» در خصوص همکاری آذربایجان و رژیم اسرائیل علیه ایران را مغرضانه خوانده و می‌نویسد: ادعای مطرح شده در مورد همکاری آذربایجان و اسرائیل در طرح‌های حمله احتمالی غرب علیه ایران یک شایعه و محصول تخیلات بی اساس است.

به عنوان مثال، این رسانه‌ها در سطح گسترده‌ای به انعکاس اتفاقهای سوریه می‌پردازند، در حالی که کشتار مسلمانان میانمار را مورد اشاره قرار نمی‌دهند.

هدف از چنین استانداردهای دوگانه چیست؟

همچنین با اشاره به مقاله خبرگزاری «رویترز» که بدون هیچ اشاره‌ای به منبع و انعکاس موضع طرفین انتشار یافته، یک سفارش سیاسی است که در چارچوب هیچ اصولی نمی‌گنجد.

در ادامه مقاله آمده است: جمهوری آذربایجان موضع قاطعی در این خصوص دارد و مقامات آذربایجانی اعلام کرده‌اند که آذربایجان اجازه استقرار پایگاه‌های نظامی کشورهای خارجی در خاک این کشور را نخواهد داد و همچنین هرگز اجازه نمی‌دهد تا از اراضی خود برای هرگونه عملیات نظامی علیه ایران استفاده شود، چرا که ایران و آذربایجان به عنوان ۲ کشور دوست و همسایه از پیوندهای عمیق تاریخی برخوردارند.

روزنامه «آزادلیق» نیز طی انتشار یافتن مطلب مشابهی با اشاره به مقالات مغرضانه خبرگزاری «رویترز»، به بررسی این موضوع از دیدگاه «الخان شاهین اوغلو» رئیس مرکز مطالعات «اطلس» پرداخته و می‌نویسد: این اولین بار نیست که گزارشاتی در مورد احتمال استفاده از همکاری آذربایجان و اسرائیل برای حمله احتمالی علیه ایران منتشر و به خبر خرید تسلیحات به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ هزار دلاری از سوی آذربایجان از اسرائیل اشاره می‌کنند، در حالی که آذربایجان هیچگاه در کنار اسرائیل در عملیات نظامی علیه ایران قرار نخواهد گرفت، زیرا، این امر مغایر با منافع امنیتی آذربایجان است.

الخان شاهین اوغلو، اسرائیل را در پشت پرده این خبر سازی‌ها با هدف تخریب در روابط باکو-تهران دانسته و می‌افزاید: این سیاست اسرائیل، آذربایجان را در وضعیت بسیار دشواری قرار می‌دهد که سبب بروز تشنج در مناسبات ایران و آذربایجان می‌شود و به نظرم، آذربایجان باید در همکاری با حکومت اسرائیل تا حدودی جانب احتیاط را رعایت کند، چرا که ما در گزارشات منتشره از سوی خبرگزاری «رویترز» ردپای اسرائیل را می‌بینم.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.