نقشه راه پژوهش مناسبات دین تدوین می‌شود

پنجشنبه ۱ تیر – ۱۲:۴۶:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیر انجمن روانشناسی اسلامی حوزه؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیر انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم از تدوین نقشه راه پژوهش مناسبات دین کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا عصر امروز در نشست مجمع عمومی انجمن روانشناسی اسلامی حوزه، که در سالن اجتماعات دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد بالندگی اسلام در سطح دنیا و هم‌چنین رشد زیرساخت‌های علمی در کشور به خصوصی در حوزه‌های علمیه و به طور اخص در رشته روانشناسی هستیم.
وی با تأکید بر این‌که از نظر اسلام شناخت ویژگی‌های آن سودمندترین معارف است، گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی در زمینه روانشناسی و پیشرفت در حوزه علمیه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
رئیس انجمن روانشناسی اسلامی حوزه، در ادامه با ارائه گزارش از عملکرد دوساله این انجمن گفت: انجمن طی دو سال بیش از ۴۰ جلسه به طور منظم برگزار کرده است.
وی برگزاری ۱۲ نشست و ۵ میزگرد علمی را از دیگر اقدامات این انجمن برشمرد و در خصوص طرح‌های پژوهشی ابراز داشت: ممیزی دانش روانشناسی از جمله مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی این انجمن بود که به سفارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز گردید و انجمن توانست در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا فنون مهارت‌های روانشناختی در حج، دانش مطالعات خانواده، آموزش مشاوره و روانشناسی به طلاب را از دیگر طرح‌های پژوهشی یاد کرد و ادامه داد: نیازسنجی پژوهشی مناسبات دین و روانشناسی از جمله دیگر طرح‌های پژوهشی این انجمن طی این دو سال بود که این طرح هم‌اکنون با حضور بیش از ۱۰ نفر از نیروهای متخصص در حال انجام است و ما امیدواریم پس از تکمیل آن، نقشه راه پژوهش مناسبت دین کشور تدوین گردد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۱۱۲۴۶۱۴۶۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.