نقشه نفوذ غول‌های اینترنتی انتشار یافت; ناکامی در فتح ژاپن، چین و کره

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در حالی که گوگل و فیس‌بوک توانسته‌اند در بسیاری از کشورهای جهان توجه کاربران را به خود جلب کنند چینی‌ها و ژاپنی‌ها پایگاه اینترنتی‌های دیگری را ترجیح می‌دهند.
 
 
 
اگر قرار باشد که حدس بزنید محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی در کشور شما کدام است، به احتمال قوی خواهید گفت که گوگل بیشترین مخاطب را در کشور شما دارد و یا پیش‌بینی خواهید کرد شبکه اجتماعی فیس‌بوک بیش از دیگر پایگاه اینترنتی‌ها مورد توجه هموطنان شما قرار می‌گیرد که البته این حدس و گمان‌ها بر حسب محل زندگی شما تغییر می‌کند. اگر چنین حدسی زده باشید، کاملا درست گفته‌اید. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی zdnet، مطالعه تازه پایگاه اینترنتی Alexa به عنوان معتبر‌ترین مرکز تحلیل اطلاعات اینترنتی مبتنی بر نقاط جغرافیایی در «موسسه اینترنتی آکسفورد» نشان داد که در اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه گوگل پربیننده‌ترین پایگاه اینترنتی محسوب می‌شود. در مقابل گفته شد که در مناطق خاورمیانه، آفریقای شمالی و آن دسته از مناطق آمریکا که به زبان اسپانیایی سخن می‌گویند فیس‌بوک محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی نزد مردم است. 
نگاه دقیق‌تر به این حوزه نشان می‌دهد که گوگل در عرصه جهانی پیروز این رقابت است. قدرت گوگل در دنیای اینترنت کاملا مشهود است و اگر این مرکز را به عنوان دومین پایگاه اینترنتی محبوب در بعضی کشور‌ها ملاحظه کنیم، ‌ باز هم توانایی‌های قابل ملاحظه آن به چشم خواهد آمد. 
 
در بین ۵۰ کشوری که فیس‌بوک برای آن‌ها محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی بوده است، برای ۳۶ کشور گوگل دومین پایگاه اینترنتی اینترنتی محبوب بوده است و برای ۱۴ کشور مابقی هم شبکه اجتماعی تصویری YouTube که زیر نظر گوگل اداره می‌شود، دومین پایگاه اینترنتی بر‌تر محسوب شده است. 
بزرگ‌ترین استثنا در این لیست چین بوده است. در کشور چین محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی اینترنتی موتور جست‌وجوی چینی Baidu بوده است که البته این اتفاق یک سبب عمده دارد. زیرا شرکت گوگل در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت در پی افزایش سانسورهای اینترنتی در کشور چین، از این بازار خارج شود. از آن زمان به بعد گوگل سعی کرده است نقش خود را در کشور چین کمرنگ‌تر کند. 
 
لازم به ذکر است که در کشورهایی مانند ژاپن و تایوان یاهو محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی اینترنتی بوده است. در کشور روسیه هم موتور جست‌وجوی Yandex توانست بیشترین محبوبیت را بین مردم کسب کند. 
باید توجه داشت که در گستره جهانی، گوگل محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی محسوب می‌شود و نیمی از جمعیت آنلاین جهان بالغ بر یک میلیارد نفر این پایگاه اینترنتی را به دیگر پایگاه‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند.
موتورجست‌وجوی Baidu به واسطه محبوبیت خود در دو کشور چین و کره جنوبی که بیشترین تعداد کاربران آنلاین جهان را در خود جا داده‌اند دومین پایگاه اینترنتی اینترنتی محبوب جهان محسوب می‌شود و فیس‌بوک در رتبه سوم این لیست ایستاده است.
 
 
برای ملاحظه این نقشه با جزییات بیشتر می توانید به این نشانی مراجعه کنید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.