نقشه “پلید” ترکیه در سوریه

جام جم آنلاین: تقویت حضور نظامی ارتش ترکیه نزدیک مرزهای سوریه در پی تبادل آتش اخیر بین طرفین، گمانه زنی‌های بسیاری را در خصوص آینده بحران سوریه و نقش ترکیه در جنگ سوریه مطرح کرده است؛ در همین راستا روزنامه الدیار، با بررسی یکی از سناریوی احتمالی آینده، ترکیه را به طرح ریزی نقشه ای “پلید” برای آغاز دخالت نظامی در سوریه متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه “الدیار” در مطلبی نوشت: به نظر می رسد که ترکیه نقشه پلیدی را با مشارکت ناتو برای مشغول کردن ارتش سوریه در طول مرز ۸۰۰ کیلومتری مشترک ترکیه و سوریه تدوین کرده است، تا ارتش سوریه در مرزها باقی بماند و آنگاه افراد مسلح مستقر در داخل سوریه و شهرهای آن، همانطور که در حلب روی داد به نبردهای داخلی علیه ارتش بپردازند.

به نوشته این روزنامه لبنانی، تبادل آتش توپخانه سنگین بین سوریه و ترکیه روز شنبه از سرگرفته شد، و یک گلوله خمپاره سوریه به منطقه مرزی ترکیه اصابت کرد، و ترکیه نیز با گلوله باران توپخانه ای به نیروهای سوریه پاسخ داد.

الدیار افزود: با وجود اینکه تنها یک گلوله خمپاره کوچک از جانب سوریه شلیک شد، اما ارتش ترکیه با واحدهای توپخانه خود به شدت پاسخ داده و مواضع سوریه را گلوله باران کردند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: نقشه پلید ترکیه با همکاری ناتو اجرا می شود. در ۴۸ ساعت اخیر ارتش ترکیه بیش از ۲۰۰ قلاده توپ  را به مرز با سوریه به منظور گلوله باران خاک این کشور – در صورت شلیک گلوله ای از خاک سوریه به ترکیه یا بروز حادثه ای- منتقل کرده است.

روزنامه الدیار به نقل از منابع خود نوشت: این گروه موسوم به “ارتش آزاد” سوریه بود که مواضع ترکیه را با یک گلوله سنگین هدف قرار داد؛ این حمله نیز به درخواست طرف ترک صورت گرفته است، تا ارتش ترکیه نیز به نوبه خود به این حمله خمپاره ای علیه سوریه پاسخ دهد؛ نقشه پلید ترکیه بدین گونه است که “ارتش آزاد” سوریه با خمپاره انداز مواضع ترکیه را هدف قرار دهد تا این امر باعث شعله ور شدن جنگ توپخانه ای بین سوریه و ترکیه شود.

الدیار در ادامه تأکید کرد: نبرد حلب به ارتش سوریه قدرت داد که بر اکثر مناطق این شهر تسلط یابد، و این امر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را خشمگین کرد و آنها از ترکیه خواستند که اجازه ورود سلاح و امکانات پشتیبانی زیادتری را به حلب بدهد؛ در این میان عملا قطر ابتکار عمل را به دست گرفته و اجرا کرد و برای ترکیه پول و یک فروند هواپیمای حامل سلاح فرستاد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.