نقش‌آفرینی بیشتر بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دولت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

جلسه کارگروه توسعه صادرات کشور عصر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و در خصوص راهکارهای استفاده از ارز صادرکنندگان غیرنفتی در چرخه اقتصاد کشور تصمیم گیری شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که وزرای امور اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، شماری از مسوولین و نمایندگان بخش خصوصی و برخی از صادرکنندگان غیرنفتی نیز حضور داشتند، از صادرکنندگان خواست ارز حاصل از صادرات غیرنفتی خود را در جهت تامین ارز مورد نیاز واردات کشور اختصاص دهند و دولت را در تامین منافع ملت یاری کنند.

رحیمی با بیان اینکه هیچ دولتی بدون حضور بخش خصوصی نمی‌تواند به موفقیت‌های اقتصادی دست پیدا کند، خواستار حضور پررنگ‌تر و نقش‌آفرینی بیشتر بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دولت شد و بر لزوم تشکیل جلسه کارگروه توسعه صادرات با حضور بخش خصوصی به صورت دو هفته یکبار تاکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت و تشکل‌های صادرات غیرنفتی باید با کمک یکدیگر در جهت رفع موانع پیش روی صادرات غیر نفتی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند و در این راستا نه تنها باید تلاش کنیم که شتاب فعلی در صادرات غیرنفتی کند نشود، بلکه باید تمام برنامه‌ریزی‌ها برای سیر صعودی صادرات غیر نفتی را با جدیت بیشتر دنبال کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دولت سود صادرکنندگان را در نظر گرفته و اجازه نخواهد داد که آنها متحمل ضرر شوند، تصریح کرد: دولت و صادرکنندگان باید در این خصوص با یکدیگر به توافقی مشترک دست پیدا کرده و با هماهنگی عمل کنند.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های صادرکننده اعلام کردند که آمادگی دارند در خدمت اهداف و برنامه های دولت بوده و ارز حاصل از صادرات خود را در اختیار واردات رسمی کشور قرار دهند تا نظم لازم برای ارتباط میان صادرکنندگان و وارد کنندگان ایجاد شود.

در این نشست همچنین گزارشی از جلساتی که طی چند روز گذشته با حضور نمایندگان دولت و نمایندگان صادرکنندگان برگزار شده بود ارائه و نتایج حاصل از آن جلسات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برخی از صادرکنندگان و نمایندگان بخش خصوصی نیز نظرات و درخواست های خود را در این جلسه مطرح کردند و در نهایت توافقی میان دولت و صادرکنندگان شکل گرفت و مقرر شد صادرکنندگان بر اساس ساز و کاری مشخص میزان ارز خود را به دولت اظهار کرده و دولت نیز از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در جهت واردات استفاده کند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.