نقش “انجمن‌های خیریه آمریکا” در ساخت “شهرک‌های صهیونیستی” چیست؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، شماری از وکلای مدافع آمریکایی در نیویورک، شکایتی را علیه پنج جمعیت خیریه آمریکایی به اتهام کمک به اقدامات تروریستی شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها تسلیم دادگاه کردند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، هدف از این شکایت، تعطیل کردن این جمعیت‌های خیریه و مجبور کردن آنها به پرداخت غرامت به زیان‌دیدگان فلسطینی است.

“رانیا شقیر”، وکیل مدافع آمریکایی و دفتر وکلای مدافع آمریکایی که او نماینده آن است، همچنان منتظر اعلام نظر یک قاضی در نیویورک برای قبول شکایت آنان و ارجاع پرونده به دادگاه می باشند.

این شکایت دربردارنده شواهد و مدارکی است که اتهامات علیه پنج جمعیت خیریه آمریکایی را که عمدتا یهودی می باشند ثابت می‌کند.

این پنج جمعیت به نقض قوانین آمریکا متهم شده‌اند که حمایت و کمک مالی به اقدامات تروریستی را ممنوع کرده است.

رانیا شقیر گفت: از طریق این شکایت تلاش می‌کنیم برای قربانیان حملات شهرک‌نشینان غرامت دریافت کنیم، ولی هدف بزرگتر ما تعطیل کردن این جمعیت‌های خیریه و جلوگیری از ارسال پول به شهرک‌نشینان و شهرک‌های اسرائیلی است.

“محمد احمد الضمیدی” یکی از شاکیان این پرونده است؛ او یک فلسطینی دارای تابعیت آمریکایی است که منزل او در روستای “حواره” در استان “نابلس” در کرانه باختری رود اردن هدف حملات مکرر شهرک نشینان قرار گرفته است.

او می‌گوید از آنجا که تشکیلات خودگردان از او حمایت نکرده است و انتظار اجرا شدن عدالت را در صورت شکایت به دادگاه‌های اسرائیلی ندارد، به دستگاه قضایی آمریکا متوسل شده است تا به نوعی بتواند به حق خود دست یابد.

الضمیدی گفت: کمک‌های مالی که این جمعیت‌ها به شهرک‌نشینان اسرائیلی می‌فرستند، به آنان برای حمله به فلسطینی‌ها و شکنجه و کشتن آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
دیگر زیان‌دیدگان فلسطینی از جمله نمایندگان یک مسجد و یک کلیسا از جمله شاکیان می باشند؛ آنها در شکایت خود به اظهارات مقامات رسمی آمریکایی اشاره دارند که حملات شهرک‌نشینان را تروریستی دانسته و بر مشروعیت نداشتن شهرک‌ها تاکید کرده است.

در پایان این گزارش ممتاز به نقل از آمده است، نحوه تعامل رسانه‌های آمریکایی با این شکایت اهمیت بسیاری دارد ولی دستکم تاکنون به نظر می‌رسد اکثر رسانه‌ها ترجیح داده‌اند این مسئله را نادیده بگیرند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.