نقش “بخش خصوصی” در اقتصاد پررنگ می‌شود / شرایط “بورس” در “اقتصاد مقاومتی” مطلوب می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس بازار سرمایه گفت: باتوجه به اصول اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اعلام کردند، دولت باید سیاستهایی را اتخاذ کند تا نقش مردم و بخش خصوصی را در اقتصاد پررنگ‌تر شود.

همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر نگاهی داشته باشیم به اصول اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، دولت باید سیاست‌هایی را اتخاذ کند که نقش مردم و بخش خصوصی در اقتصاد افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: اگر دولت خصوصی‌سازی، اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهد برای همه بخش‌های اقتصادی از جمله بورس شرایط مطلوبی رخ خواهد داد. 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر مانند سال قبل شاهد قوانین و مقرراتی باشیم که بیشتر گرایش آن به اقتصاد دولتی است مانند افزایش بهره مالکانه معادن و نرخ خوراک پتروشیمی نمی‌توان انتظار داشت بخش خصوصی فرصت فعالیت داشته باشد. 

دارابی تصریح کرد: دولت بایستی برنامه خصوصی‌سازی و کمک به بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد و هزینه‌های اقتصاد و ساختار دولتی را به دوش بخش خصوصی نگذارد. 

وی خاطر نشان کرد: بازار سرمایه هم تابع همین سرمایه‌هاست اگر دولت سیاستی داشته باشد که مردم بیشتر در اقتصاد حضور داشته باشند آن وقت می‌توان انتظار داشت بورس هم بهتر شده و در نتیجه دولت به اهداف خود رسید و سیاست‌های کلی نظام تحقق یابد.

انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.