نقش تازه “شیخه موزه” در قطر

اردیبهشت ۱۴۰۳

روزنامه انگلیسی “فایننشال تایمز” در گزارشی تأکید کرد، “موزه بنت ناصر” همسر امیر سابق و مادر امیر تازه قطر “از دوربین ها فاصله می گیرد”.


روزنامه انگلیسی “فایننشال تایمز” در گزارشی تأکید کرد، “موزه بنت ناصر” همسر امیر سابق و مادر امیر تازه قطر “از دوربین ها فاصله می گیرد”.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از العالم، فایننشال تایمز در گزارش خود آورده است که نام موزه در هیچ یک از سخنرانی های برنامه انتقال قدرت در قطر شنیده نمی شود، و خود وی نیز در مراسم بیعت با “تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی” امیر تازه این کشور حاضر نشد.

در این گزارش آمده است: با این حال موزه نقشی اساسی در موضوع انتقال قدرت در قطر ایفا کرده است؛ امری که در تاریخ خاندان های حاکم در کشورهای حاشیه خلیج فارس بی سابقه است .

بر اساس این گزارش، انتقال قدرت در قطر نه تنها سبب شد که موزه بتواند فرزندش تمیم را از میان ۲۴ پسر ۳ همسر حمد بن خلیفه آل ثانی روی صندولی حکومت بنشاند، بلکه سبب شد که رقیب اصلی خود یعنی شیخ حمد بن جاسم وزیر امور خارجه و اول وزیر را نیز کنار بگذارد و از دستش راحت شود  .

فایننشال تایمز به نقل از یکی از نزدیکان موزه می نویسد: انتقال قدرت در قطر ” لحظه طلایی ” موزه بود زیرا موزه ۵۳ ساله توانست موقعیت خود را به عنوان مادر حاکم تازه قطر تثبیت کند.
در این گزارش آمده است : موزه سال ها جلوی دوربین رسانه های منطقه بود ولی انتقال قدرت در قطر سبب کاهش حضور وی در مقابل دوربین ها خواهد شد؛ زیرا تمیم ۳۳ ساله یکی از دو همسرش را به عنوان بانوی اول قطر انتخاب خواهد کرد .

فایننشال تایمز به نقل از “سلمان الشیخ” محقق مؤسسه بروکینگز در دوحه می نویسد: من مطمئن هستم که موزه ، بیشتر در پشت پرده خواهد ماند ولی با این حال وی و همسرش حمد تأثیر مؤثری در اداره قطر خواهند داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.