نقش دین بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی مردم/حزبی “مردمی” می‌شود که مهر دین بر پیشانی داشته‌ باشد

۱۸م دیماه ،

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حزب و مذهب هر دو بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی مردم تاثیرگذارند، گفت: اصولگرایی بیش از آنکه یک جریان سیاسی باشد، یک جریان پیرو دین است که هر گروه و حزب با پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات دینی می‌تواند با اصولگرایان وحدت نظر داشته باشد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دربار میزان تاثیرگذاری “احزاب ایران” و”مذهب” بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی مردم اظهار داشت: هر کدام سهمی در این مسئله دارند، نمی‌توان گفت حزب سبب تامه است یا مذهب، اما می‌توان در این مورد ترتیب قائل شد.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است اصولا “مذهب” نقش اول را در تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی مردم ایران دارد، عنوان کرد: در ایران هر وقت احزاب در چهارچوب اسلام فعالیت ‌کردند، یعنی از رهنمودها و برکات دین اسلام بهره و سود جسته اند و مردم نیز با آنها در مسائل سیاسی همراه شده اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به نقش تشکل‌ها و احزاب دینی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: جامعه روحانیت مبارز از جمله تشکل‌هایی است که به اعتبار دین فعالیت می‌کند؛ همچنین به اعتبار اینکه یک تشکل اسلامی، دلسوز و علاقه مند به نظام اسلامی با سوابق درخشان در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب بوده است؛ مردم به آن اعتنا و توجه ویژه دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به سابقه درخشان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسائل دین و سیاست، یادآور شد: حزب موتلفه اسلامی نیز برآمده از هیئات مذهبی بازار تهران قبل از انقلاب بوده است که در ایجاد انقلاب و کمک به منویات حضرت امام خمینی(ره) با سابقه درخشان، نقش ارزشمندی قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشته است؛ موتلفه اسلامی نیز مصداق یک حزب موفق است که اعتبار خود را از دین می گیرد.

حجت الاسلام و الامسلمین ابراهیمی در ادامه دربارهٔ اظهار نظر یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه «اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خارج با هم دعوا می‌کنند، اما در افطاری و عروسی با هم می باشند»، گفت: اگر پایبندی به ارزش‌های دینی از سوی اصلاح طلبان صورت بگیرد می‌توان گفت با اصولگرایان دارای وحدت نظر می باشند.

وی با اینکه اصلاح طلبان خلاف آن چه گفتند عمل کردند، یادآور شد: اصلاح طلبان از ارزش‌های اسلامی، مقدسات دین و ولایت فقیه عبور کردند که این ثابت می‌کند اصلاح طلبی و اصولگرایی ماهیتا متفاوت می باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطر نشان کرد: اصولگرایی بیش از آنکه یک جریان سیاسی باشد، یک جریان پیرو دین است که هر گروه و حزب با پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات دینی می‌تواند با اصولگرایان وحدت نظر داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.