نقش رژیم، فیکس و عکس العمل مناسب در اسکی ایمن

۳۰م دیماه ،

اسکی یکی از ورزش های مفرح زمستانی است که اگرچه بسیار جذاب، انرژی بخش و شیرین است اما در صورت عدم رعایت برخی نکات ممکن است خطراتی برای ورزشکاران به وجود بیاید.

به گزارش خبرنگارممتازنیوز، اسکی یکی از بهترین ورزش هاست که به ویژه در فصل زمستان می تواند به بهترین نحو هم به عنوان ورزشی مفرح به شادی و سلامتی فرد بیانجامد و هم اوقات فراغت را پر کند.

اسکی هم چون هر ورزش دیگری خطراتی رادر پی دارد که با دانستن آگاهی و اطلاعاتی می توان از بروز خطر و صدمات جلوگیری کرد. به عنوان مثال کارشناسان اسکی اغلب توصیه می کنند که ورزشکاران با آمادگی بدنی کامل به اسکی بپردازد چرا که این قضیه می تواند به کاهش چشمگیر صدمه بیانجامد. این آگاهی بدنی از دو جهت مورد بررسی است. در وهله اول آمادگی جسمی و فیزیکی بدن است و در وهله دوم نیز مربوط به رژیم غذایی است. کارشناسان توصیه می کنند که این رژیم و آمادگی جسمی ۶ هفته قبل از آغاز فصل انجام شود.

روش دیگر برای کاهش صدمات اسکی آموزش دیدن اصولی اسکی است. وقتی اسکی سوار بتواند حرکات بعدی خود را پیش بینی کند و در مواقع حساس بهترین تصمیم بگیرد میزان صدمات نیز به نوبه خود کمتر می شود. به طور مثال در هنگام زمین خوردن نباید مانع شویم و پس از پایان آن باید بایستیم.

روش دیگر کاهش صدمات استفاده از یک فیکس مناسب است که در ناحیه پاشنه قرار داشته باشد. اسکی بازان باید در انتخاب همه تجهیزات خود دقت لازم را به کار ببندند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.