نقش سازمان لیگ در کاهش تعداد تیم‌ها چقدر است؟

۰۶م اسفند ،

از زمانی که اعلام شد لیگ برتر فوتبال در فصل سیزدهم با ۱۶ تیم برگزار خواهد شد، بعضی از مربیان و کارشناسان فوتبال علیه این تصمیم جبهه گرفتند و از “سازمان لیگ برتر” انتقاد کردند؛ اما سوال این است که سازمان لیگ در اخذ این تصمیم چقدر نقش داشته است؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در میانه‌های فصل یازدهم لیگ برتر فوتبال بود که زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر از گوشه و کنار فوتبال ایران بلند شد. از همان زمان اظهارنظرهای متعددی در تایید یا رد این تصمیم مطرح شد.

مخالفان کاهش تعداد تیم‌های لیگ، غالبا سازمان لیگ را در این امر مقصر قلمداد می‌کردند و بابت تصویب چنین تصمیمی علیه مسئولان وقت این سازمان سخن‌سرایی می‌کردند؛ اما آن چه کمترین توجه را از سوی منتقدین این تصمیم به خود جلب کرد، این بود که اساسا سازمان لیگ برتر فوتبال چقدر در اخذ این تصمیم نقش داشته است؟

برای پاسخ به این پرسش کافی است نگاهی به اساسنامه فوتبال ایران بیندازیم؛ در بند ۳۵ از ماده ۱۳ این اساس‌نامه آمده است که سازمان لیگ برتر فوتبال، هیچ اختیاری در کاهش یا افزایش تیم‌های لیگ برتر ندارد و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تنها مرجع تصمیم‌گیرنده در این مورد است. حتی مجمع فدراسیون فوتبال هم نقشی در اتخاذ چنین تصمیمی ندارد.

واقعیت این است که کاهش تیم‌های لیگ برتر از ۱۸ به ۱۶ تیم، تصمیمی است که در تاریخ سی‌ام خرداد ماه ۹۰ و از سوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گرفته شده است و سازمان لیگ عملا هیچ نقشی در آن نداشته است. مهم‌تر آن که اجرا شدن یا نشدن این مصوبه هم در اختیار هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است، کما این که این هیات در جلسه هفته قبل خود، این تصمیم را به تصویب نهایی رسانده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.