نقش سرم سازی در ایران در ریشه کنی بیماریها، پر رنگ شده است

۱۰م اسفند ،

بسیاری از بیماری هایی که در کشور بومی شده بوده ریشه کنی شده و مرهون تولیدات دامپزشکی است.

دکتر قدکچی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن سرم سازی رازی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مقدار بسیاری از عوامل بیماری زا بیماریهای دام و طیور کشور به همت و تلاش بی دریغ دانشمندان این موسسه شناسایی شده و به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: ریشه کنی و یا ردر شرف ریشه کنی بودن بسیاری از بیماریهایی که زمانی بومی کشور بوده از جمله طاعون گاوی، طاعون اسبی، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخچه و اوریون مرهون تولیدات این موسسه و زحمات کارکنان سازمان دامپزشکی بوده است.

وی اظهار نشان کرد: موسسه رازی به سبب حجم تولید، تنوع محصول، وظایف محوله در نوع خود در کشور و خاورمیانه بی نظیر و در جهان کم نظیر است.

وی افزود: وجود بیش از هجده هزار جلد کتاب، مجله علمی مرجع در کتابخانه موسسه رازی را به یکی از عنی ترین منابع علمی کشور تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حیطه عملکرد موسسه رازی انتشار یافتن مقالات علمی، مشارکت در طرح های ملی و بین المللی و همچنین مشارکت با دانشگاهها در طرحهای تحقیقاتی و پایان نامه های تحصیلی می باشد.

وی در نهایت گفت: کشور ما دارای شش شعبه در شهرهای مشهد از سال ۱۳۲۸ و اهواز تا قبل از انقلاب شکل گرفته بودند و در شهرهای مرند، شیراز، کرمان، اراک تا نیازها و تحقیقات علمی برآورد و به تولید محصولات مشغول اند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.