نقش فاکتور “سن” در انتخاب لباس

قطعا بارها به این موضوع برخورد کرده‌اید که افراد لباسی را مناسب سن خود انتخاب نکرده‌اند که در نتیجه واکنش منفی را در بر داشته است

سرویس مد ولباس هنرآنلاین؛ انتخاب و خرید لباس برای هر فردی در ابتدا با اولویت جذابیت و پذیرفته شدن صورت می‌پذیرد به همین خاطر در نظر گرفتن عناصر مختلفی نظیر رنگ پوست، رنگ چشم، نوع استیل بدن و سن همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

در واقع اولین و مهمترین عامل برای انتخاب لباس در هر جایگاهی، سن فرد است، زیرا اندازه لباس ارتباط مستقیمی با سن فرد دارد.

هر چند نقش، طرح و رنگ لباس در هر سنی موثر و قابل توجه است اما اندازه آن دارای اهمیت بیشتری است. به عنوان مثال، برای لباس کودکان انتخاب چاپ ها و نقش های زیبا در رنگ های ملایم مناسب است، در حالی که برای پوشاک یک نوجوان، این انتخاب شاید مطلوب نباشد.

نوجوانان در مراحل پایانی این دوران با توجه به جنسیت، سلیقه و علایق وابسته به آن در گروه های مختلفی تقسیم می شود و این تنوع در گروه ها در دوران جوانی نیز بیشتر خواهد شد.

در تمامی دوران از کودکی تا جوانی پسر ها نسبت به رنگ های مردانه مثل آبی، آبی نفتی و قهوه ای و دختر ها نسبت به رنگ های زنانه مانند صورتی، سبز و قرمز علاقه نشان می دهند.

پارچه های نازک و ظریف برای پوشش دختران و لباس های نسبتا خشن توسط پسران انتخاب می شوند.

انتهای پیام/۶۱


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.