نقش لاستیک‌ غیراستاندارد در تصادفات

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

نقش لاستیک‌ غیراستاندارد در تصادفات

ممتازنیوز: مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین‌شهری نقش عوامل موثر در بروز تصادفات جاده‌ای را اعم از کیفیت و بازار لاستیک‌ تا نبود استراحتگاه مناسب برای رانندگان برون‌شهری را توضیح داد.

به گزارش ممتازنیوز، رحمت‌الله حاج محمدعلی با بیان این‌که عوامل انسانی یکی از دلایل مهم بروز سوانح در جاده‌ها هستند، اظهار کرد: یکی دیگر از عواملی که در بروز سوانح در جاده‌ها موثر است تامین قطعات ماشین به ویژه لاستیک و استاندارد نبودن برخی از آن‌هاست.
لاستیک‌ها قبل از مصرف مستهلک شده‌اند!
وی با بیان این‌که توزیع لاستیک باید با تاریخ روز انجام شود، گفت: انبار کردن لاستیک‌ در انبارها و ایجاد بازار سیاه در این بخش از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم که این موضوع بعد از بحث گرانی تشدید شده و رسیدن این کالا به دست مصرف‌کننده معمولا بعد از مدت زمان تقریبا طولانی صورت می‌گیرد که در این مدت صدمات زیادی به لاستیک وارد می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری با بیان اینکه نگهداری غیر استاندارد لاستیک‌ها در انبارها و انباشتن روی هم باعث می‌شود استحکام آن‌ها ازبین برود و زودتر مستهلک شود، اظهار کرد: با شیوه نگهداری غیر اصولی کارکرد لاستیک‌ها ضعیف می‌شود درصورتیکه که اگر واردات آن‌ها شفاف باشد و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد از بسیاری از سوانح جلوگیری می‌شود.
نقش گرانی لوازم یدکی خودرو و عمر زیاد ناوگان در تصادفات
حاج محمدعلی تامین لوازم یدکی خودرو، گرانی آن‌ها و عمر زیاد ناوگان را از دیگر موضوعات مهمی دانست که در بروز سوانح تاثیرگذار است.
به گفته وی خودروهایی که در بخش جابجایی مسافر و بار فعالیت می‌کنند زودتر مستهلک می‌شوند و اگر مالک خودرو توان نوسازی ناوگان را نداشته باشد مجبور است از ناوگان فرسوده استفاده کند که این منجر به روز حوادث جاده‌ای می‌شود.
گاردریل‌ها از استانداردهای جهانی برخوردار نیستند
به گزارش ایسنا، مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین‌شهری با بیان این‌که گاردریل‌ها در کشورمان از استانداردهای جهانی برخوردار نیستند، اظهار کرد: گاردریل‌ها آن قدر ضعیف هستند که حتی با برخورد خودروی سواری نیز شکسته می‌شوند که این جای بررسی و رسیدگی دارد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم بحث ‌استراحت‌گاه رانندگان در ترمینال‌ها است که باید توسط شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر استراحتگاه رانندگان در ترمینال‌ها وضعیت مناسب و استانداردی ندارد و محیط مناسبی برای خوابیدن و استراحت نیست همین موضوع باعث می‌شود که خستگی در جسم و روح راننده باقی بماند و از انرژی کافی برای رانندگی برخوردار نباشند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.