نقش مثبت ایمان در هرم امنیت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

سعید رضا عاملی در همایش ملی امنیت محله‌محور مطرح نمود

معاون برنامه‌ریزی و فناوری دانشگاه تهران در همایش امنیت محله محور گفت: در هرم امنیت، قطعا ایمان، نقش مثبت و تعیین‌کننده‌ای دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعید رضا عاملی، معاون برنامه‌ریزی و فناوری دانشگاه تهران در همایش ملی امنیت محله‌محور که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره موضوع پژوهش و تحقیق در اجرای طرح‌های انتظامی اظهار داشت:‌ اگر در هرم امنیت، سه لایه زیرساخت معرفتی و ارزشی، ظرفیت‌ها و نمادهای امنیت،‌ برنامه‌ها و روندهای امن بودن یا ناامنی، در نظر گرفته شود، قطعا زیرساخت‌های معرفتی مانند ایمان، نقش مثبت و تعیین‌کننده‌ای دارد.
 
وی با اشاره iبه این‌که در بسیاری از موارد، حساسیت امنیت سبب  iبه‌وجود آمدن عامل ضدامنیتی می‌شود، افزود: هنگامی که iبه ظرفیت‌ها و عکس‌العمل‌های اجتماعی توجه نشود، عاملی برای ایجاد ذهنیت ناامن در جامعه iبه وجود می‌آید، لذا مسئله  چگونگی برخورد با حوزه ادراکات امنیت در جامعه، اهمیت بسیاری دارد.
 
عاملی‌ تصریح نمود: با ظهور اینترنت، مقوله‌ای در دنیای ارتباطات، تحت عنوان نظام فراگیر کامپیوتری شکل گرفت و این فضای مجازی، سبب شد تا انسان از واقعیت‌ها دور شود و از سوی دیگر، iبه تولید مجدد قابلیت‌های ذهنی بپردازد.
 
معاون برنامه‌ریزی و فناوری دانشگاه تهران با اشاره iبه این‌که در امنیت محله‌محور، اسلام، مسئولیت را متوجه فرد می‌کند، گفت: در درجه اول باید امنیت فردمحور را مورد توجه قرار دهیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده و جماعت‌های محلی را تشویق کنیم تا نسبت iبه عوامل ضدارزشی و ناهنجاری‌ها مدیریت داشته باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان نمود: مسئله امنیت باید از عینیت و ذهنیت iبه حوزه واقعیت کشانده شود تا احساس عضویت در جامعه دینی، عشق و تعلق اجتماعی تقویت شود و مسئولیت و پاسخگویی در این جامعه iبه‌وجود آید.  
 
انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.