نقش محوری بخش خصوصی در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور

۲۱م اسفند ،

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرناˈحسین پاریابˈدر نشست‏ تخصصی تدوین سند راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی با مدیران شرکت‏های برتر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، بر نقش محوری بخش خصوصی برای توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور تاکید کرد.

وی شناسایی موانع، مشکلات و خلاهای موجود برای توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور و نیز تدوین راهبردها و ارائه راهکارها در این بخش را از رویکردهای این سند ذکر کرد.

پاریاب تصریح کرد در این سند تعریف طرح‏های عملیاتی و پروژه‏ها با رویکرد یکپارچه‏سازی و جلوگیری از تصمیم‏گیری‏ها و فعالیت‏های جزیره‏ای در بخش‏های اصلی موثر بر تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور با محوریت بخش خصوصی تدوین شده است.

به گفته پاریاب شرکت‏های فناوری اطلاعات و ارتباطات خواستار ایجاد محیط رقابتی برای بخش خصوصی در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور از سوی دولت، تصمیم سازان و سیاست‏گذاران کشور شدند.

همچنین در این جلسه مباحث اصلی چگونگی توسعه ارائه خدمات و سرویس‏های الکترونیکی توسط شرکت‏های فناوری اطلاعات و ارتباطات هم راستا با راهکارهای ارائه شده در سند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته پاریاب، براساس برنامه‏ریزی‏های بعمل آمده، سند مذکور در هفتمین همایش بین‏المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی که طی روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‏ماه در مرکز همایش‏های بین المللی برج میلاد برگزار می‏شود، با حضور مقامات ارشد کشور رونمایی خواهد شد.

اقتصام(۱)**۲۰۲۴**

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.