نقش مهم فرمانده معظم کل قوا در خودکفایی نیروهای مسلح

فروردین ۱۴۰۳

در بیانیه ارتش به مناسبت فرا رسیدن ۳۱ مرداد تأکید شد

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تأکید کرد: حرکت در مسیر خودکفایی نیروهای مسلح، مدیون هدایت‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که با صدور پیامی مهم سببات شکل‌گیری جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح را فراهم کردند.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت ۳۱ مردادماه (روز صنعت دفاعی) تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه علیه نیروهای مسلح در سه دهه قبل، گامی در جهت شکوفایی استعداد داخلی فرزندان این آب و خاک و تبلور شعار انقلابی “ما می‌توانیم” امام خمینی(رضوان‌الله تعالی علیه) شد.

در این بیانیه آمده است: بی‌شک حرکت در مسیر خودکفایی نیروهای مسلح مدیون هدایت‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که با صدور پیامی مهم سببات شکل‌گیری جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح را فراهم و چراغ حرکت در این مسیر را روشن نمودند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: بدون تردید تبدیل صنایع دفاعی کشور، از یک صنعت کاملاً وابسته در دوران ستم‌شاهی، به صنعتی بزرگ، توانمند، تعیین‌کننده و کاملاً مستقل، حاصل مجاهدات و ایثار ۳۵ ساله تلاشگرانی است که با دستیابی به دانش طراحی و تولید انواع محصولات مدرن و پیشرفته نظامی در حوزه‌های متنوع فضایی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و تولید انواع محصولات غیرنظامی همچون ماهواره و ماهواره‌بر، هواپیمای مسافربری و همچنین انواع تجهیزات مخابراتی و الکترونیک، عزت و اقتدار ملی را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به تأثیرات خودکفایی نیروهای مسلح در افزایش توان دفاعی کشورمان، خاطرنشان شده است: خلاقیت، نوآوری و تنوع در تولیدات مجموعه وزارت دفاع سبب شده تا امروز نیروهای مسلح، در مأموریت خطیر خود در حراست از استقلال، تمامیت ارضی کشور و آرمان‌ها والای انقلاب آماده تر از قبل باشند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: اکنون در آستانه سی و یکم مرداد ماه، “روز صنعت دفاعی” رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن روز صنعت دفاعی را به همه ایثارگران و مجاهدان این عرصه تبریک گفته و آمادگی خود را جهت تداوم همکاری با این عزیزان در تمامی بخش‌های مرتبط اعلام می‌دارند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.