نقش مهم پارلمان‌ها در تقویت همکاری کشورها/ حضور تفکرهای مختلف در پارلمان از مولفه‌های قدرت یک ملت است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در دیدار رییس مجلس تاجیکستان:

رییس جمهوری عصر چهارشنبه در دیدار رییس مجلس تاجیکستان با اشاره به نقش پارلمان‌ها در تقویت روابط کشورها تأکید کرد: استحکام روابط دو ملت و دو دولت مورد تأکید و موجب تقویت منافع مشترک است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: تاریخ دو کشور و دو ملت ما بهم پیوند خورده است و اگر چه دو دولت مستقل داریم اما دل ملت‌هایمان به یکدیگر گره خورده است.
 
رییس جمهوری امنیت، توسعه و انسجام بیش از پیش تاجیکستان را آرزوی دولت و ملت ایران دانست و گفت: اتحاد و همدلی مردم و طیف‌های سیاسی مختلف در تاجیکستان، موجب دلبستگی و تقویت اهداف ملی، دموکراسی و توسعه خواهد شد.
 
دکتر روحانی اظهار داشت: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان، یکی از مؤلفه‌های قدرت یک ملت است و قومیت‌ها و اقوام و تفکرهای متعدد که در جهت منافع ملی باشند، هر تهدیدی را برطرف می‌کند.
 
رییس جمهوری افزود: این موضوع در ایران کاملاً آشکار است و همه مردم و اقشار مختلف جامعه در برابر هر تهدیدی یکپارچه حضور پیدا می‌کنند و بیگانگان نمی‌توانند، طمعی به کشور ما داشته باشند.
 
رییس مجلس تاجیکستان نیز در این دیدار با سپاسگزاری از کمک‌ها و نقش سازنده ایران در تاجیکستان گفت: ما هیچگاه کمک‌ها و نقش مثبت ایران را فراموش نمی‌کنیم.
 
شکور جان ظهور اف تأکید کرد: ایران یک شریک با اعتماد و راهبردی تاجیکستان است.
 
رییس مجلس تاجیکستان افزود: با نهایی شدن توافقنامه‌های امضاء شده میان دو کشور، ایران نقش اصلی را در اقتصاد تاجیکستان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.