نقش موثر تعاونی ها در بهبود اوضاع اقتصادی کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک فعال عرصه تعاون گفت: توجه به نقش کلیدی تعاونی‌ها در سطح خرد و کلان سبب کنترل شرایط اقتصادی کشور در مواقع بحرانی می‌شود.

رضا بنی‌پور، فعال عرصه تعاون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش تعاون در حفظ استقلال اقتصادی کشور گفت: در کشوری که ثبات اقتصادی وجود نداشته باشد، رکود، تورم و شکست‌های اقتصادی سد راه توسعه خواهد شد.

وی ادامه داد: توجه به بخش تعاون برای حل بحران‌های فوق هم در سطح کلان و هم در سطح خرد قابل توجه است، به نحوی که در برخی شرایط اقتصادی و بحران های پیش‌ روی اقتصاد، توجه به بخش‌های تعاون و حل مشکلات این بخش سبب منع بحران ها در سطح کلان می‌شود.

این فعال عرصه تعاون با بیان اینکه هر بحران اقتصادی عده ای از بخش‌های اقتصادی را از رده تولید خارج می‌کند، گفت: در هر شوک اقتصادی عده ای تولیدکننده از رده تولید خارج می‌شوند که توجه به بخش تعاون می تواند سبب کنترل اقتصاد کشور در چنین شرایطی شود.

وی اضافه کرد: تعاون اقتصاد دولتی نیست پس با این توصیف در شرایط بحران در اقتصاد دولتی در صورتی که بخش تعاون قوی باشد اعتماد و سرمایه مردم به سمت این بخش سرازیر می‌شود.

بنی‌پور تاکید کرد: فعالیت‌های تعاونی در قالب شرکت‌های تعاونی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد تا با حفظ ساختار سازمانی بخش تعاون، ظرفیت‌های آن به خوبی شناسایی شود.

وی تصریح کرد: فعالان عرصه تعاون در راس باید با آشنایی کامل از این ساختار مسئولیت‌های هر بخش را به درستی تعریف کنند تا با شناسایی هر ظرفیت مسئولیت‌ها را به خوبی واگذار کنند.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.