نقش موثر تغذیه در کنترل بیماری هپاتیت

۲۸م آذر ،
ممتاز نیوز : دکتر مجید غیور، عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در بیماران مبتلا به هپاتیت باید به دریافت مواد غذایی  کربوهیدرات توجه داشته باشند، اظهار داشت: همچنین در قبل برای اشخاص ابتلا به هپاتیت رژیم غذایی با محدودیت‌های پروتئینی لحاظ می شد در حالی که  این نوع رژیم برای این اشخاص منسوخ شده است و باید به اندازه نیاز از پروتئین استفاده کنند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر مجید غیور مبرهن نیاز به کالری در این اشخاص را بالاتر از حد معمول عنوان کرد و گفت: در ناقلین ویروس هپاتیت ب، بعضی از ریزمغذی ها همچون روی و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان ها به سبب استفاده از داروها کاهش می یابد که می بایست در رژیم غذایی آنها لحاظ شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد با بیان اینکه هم اکنون افزون بر یک و نیم میلیون نفر در کشور ناقل ویروس هپاتیت ب می باشند، افزود: کمتر از ۱۰ درصد از ناقلین ویروس این بیماری به دلایل مختلف از جمله ضعف سیستم ایمنی به بیماریهای کبدی مبتلا می شوند.

وی شیوع ابتلا به هپاتیت ب در کشور را حدود دو درصد عنوان کرد و گفت: ابتلا به این ویروس در استان خراسان رضوی به یک و چهار دهم درصد کاهش یافته است.دکتر غیور خاطر نشان کرد: ابتلا به ویروس هپاتیت ب با اقدامات انجام شده از جمله واکسیناسیون اشخاص زیر ۲۰ سال و تشخیص و درمان اشخاص مبتلا، کاهش قابل ملاحظه ای در کشور داشته است.

این پزشک متخصص تغذیه راههای انتقال ویروس هپاتیت ب را از طریق مادر به فرزند، ارتباط جنسی غیر ایمن، حجامت های غیر بهداشتی، دندانپزشکی غیر بهداشتی و استفاده از سرنگ های مشترک و وسایل آلوده عنوان کرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.