نقش موثر شهرداری در کنترل الودگی هوای پایتخت/ تقویت طرح جامع کاهش آلودگی هوا برای تهران ضروری است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:  مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به نقش موثر شهرداری در کنترل کیفیت هوای پایتخت گفت: دستگاههای مرتبط با آلودگی هوا باید با هم تعامل داشته باشند و زیر نظریک مدیریت واحد باشند.

دکتر یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه ناوگان تاکسیرانی، ناوگان حمل و نقل عمومی ، محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو ها در اختیار شهرداری است این ارگان می تواند نقش بسیار موثری در کنترل آلودگی هوای پایتخت داشته باشد.

به گفته وی، در سال های قبل شهرداری اقدامات خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام داده و چنانچه اعتبار و اختیار به این ارگان واگذار شود دست کم می تواند نسبت به کیفیت خودروهایی که در سطح پایتخت تردد می کنند و نوع سوخت مورد استفاده آنها اعمال نظر کند.

رشیدی در خصوص پیشنهاد قالیباف مبنی بر تدوین طرح جداگانه کاهش آلودگی هوا برای پایتخت اظهار داشت: در زمینه آلودگی هوا به اندازه کافی ساختار ها و قوانین خوب موجود است و ضعف اصلی مربوط به مدیریت اجرا است .

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهر ها بایستی برای پایتخت تقویت شود به گونه ای که به عنوان مثال تنها مجوز تردد نوعی کیفیتی خاص از خودرو با استفاده از بنزین با کیفیت بالا در سطح پایتخت داده شود.

وی افزود: همچنین اختصاص محدوده طرح ترافیک به خودرو های کم آلاینده و موتورسیکلت های برقی از دیگر مواردی است که می توان برای تقویت طرح جامع کاهش آلودگی هوا در پایتخت انجام داد.

رشیدی در پاسخ به اینکه وقتی وزارتخانه های نفت و صنایع به عنوان مقصران اصلی آلودگی هوا به راهکار های سازمان محیط زیست در جایگاه معاونت رییس جمهور اهمیتی نمی دهند آیا شهرداری زور مقابله با آنها و اجرای راهکار ها را دارد گفت: در حال حاضر رویکرد این وزارتخانه ها نسبت به مقوله آلودگی هوا تغییر کرده است و هر دستگاهی که قرار است مدیریت واحد آلودگی هوا را به عهده گیرد باید به جای زور آزمایی با دستگاههای مرتبط  تعامل داشته باشد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.