نقش نیروهای واکنش سریع هوا دریا در رزمایش تخصصی ولایت ۹۱

۱۰م دیماه ،

تکرار/ دریادار دوم نیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

فرمانده یگان هوا دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروهای واکنش سریع هوا دریا با پدیده‌های شومی مانند دزدی دریایی مقابله می‌کند، گفت: استفاده از نیروهای زبده تکاوران و نیروهای عملیات ویژه در رزمایش با تمهیدات لازم و موفقیت کامل انجام شد.

امیر دریادار دوم خلبان نیری در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران اعزامی به بندرعباس، دربارهٔ نقش یگان هوا دریا در رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱ اظهار داشت: این یگان مطابق با برنامه‌های لازم که به ما ابلاغ می‌شود در رزمایش عمل می‌کند و بخشی از این برنامه‌های ابلاغی، غیر‌مترقبه است، لذا  همکاران ما با دریافت مأموریت، نسبت به طراحی عملیات اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حقیقت، هوا‌ دریا یگان واکنش سریع نیروی دریایی محسوب می‌شود، افزود: عملیات‌های مربوط به این یگان، متناسب با مأموریت‌های ابلاغی، طراحی و اجرا شده و در نهایت، کارکنان متخصص ضمن سنجش این عملیات‌ها میزان توفیق آن را ارزیابی می‌کنند.

امیر نیری دربارهٔ دیگر اقدامات یگان هوا دریا در رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱ تصریح کرد: همکاران ما در قالب این رزمایش با استفاده از دسته نمونه پروازی هوا دریا اقدام به ترابری نیروهای تاکتیکی کردند و با توجه به اینکه منطقه مأموریت مدار ۱۸ درجه به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع است، بالگردها به منظور پشتیبانی از نیروهای شناور، ترابری نیروهای تاکتیکی را انجام دادند.

فرمانده هوا‌دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تهدیداتی مانند دزدی دریایی، یکی از موثرترین واحد‌هایی که نسبت به این پدیده شوم مقابله می‌کند یگان واکنش سریع هوا‌ دریا است و در همین راستا جابجایی نیروهای زبده تکاوران و نیروهای عملیات ویژه در رزمایش توسط یگان هوا‌ دریا با تمهیدات لازم و موفقیت کامل انجام شد.

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن رزمایش تخصص دریایی ولایت ۹۱ اظهار داشت: شاید از این لحاظ که خود ما مجری این عملیات‌ها و رزمایش هستیم صحیح نباشد در مورد توفیق این رزمایش قضاوت کنیم، اما از دید صاحب‌نظران این رشته و صاحب‌نظران نظامی با توجه به اینکه مسائل غیر‌مترقبه محاسبه شده بود و نامساعد بودن مسائل جوی که در روز دوم با آن مواجه شدیم، توانستیم با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.